June Daarnaast, wanneer weet je iets echt zeker een wanneer is het slechts een vermoeden?
Dit!
Mijn laatste baan was bij de gemeente, op een afdeling waar oa fraudeonderzoek voorbij kwam. (Met name uitkeringsfraude dus)
Als je de impact ziet van zo'n onderzoek.. π³
Complete social media profielen die uitgezocht werden, hoe vaak je iets post met een partner, vanaf waar je post, bankrekening (en dan niet alleen of er onverklaarbare bedragen gestort worden, maar ook hoe vaak je boodschappen doet in wijk X terwijl je in Y woont), controleurs die bij je thuis komen om het aantal tandenborstels te tellen..
Dat, in combinatie met de hoeveelheid vooroordelen die ik de afgelopen jaren online gezien heb, met name rondom onzichtbare ziektes (persoon gaat naar de Efteling dus die kan ook gewoon werken), ik zou er heel erg terughoudend in zijn. Zelfs al zou ik het 100% zeker weten denk ik toch dat het voor mij een kwestie is van.. not my circus, not my monkeys.
Als het echt te ver gaat komt het vanzelf wel uit, maar ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de impact waar zo'n onderzoek mee gepaard gaat.
Wat betreft bedrijven, weet ik niet. Ligt ook een beetje aan de situatie. Een eenmansbedrijfje zou ik minder snel aangeven dan een groot bedrijf denk ik..