Ik geloof wel in karma, maar op een hele andere manier als de mainstream opvatting over wat karma is. Dus niet als je in dit leven netjes op staat voor ouderen in de bus, je in het volgend leven beloond wordt met rijkdom en geluk enzo. De mens is niet zo zwart-wit goed of slecht, en karma is voor mij ook geen straf- of beloningssysteem. In mijn ogen zit er geen oordeel aan, maar zijn het ervaringen.
Voor mij betekent karma dat alles in balans is, dus als je in dit leven een bepaalde situatie meemaakt, die in een volgend leven andersom kan zijn in een hele andere vorm, zodat je beide perspectieven ervaart om van te leren. En dan dus ook dezelfde personen tegen kunt komen, je partner uit leven een kan je broer zijn in het volgende, om op die manier samen in balans te komen en gelijkwaardig te kunnen groeien.
Maar ik geloof dus niet in een Rumag variant van karma, als in mijn ex is vreemdgegaan nu komt hij in een volgend leven terug als mestkever.
Meer in de zin dat bijvoorbeeld een leraar die belangrijk is geweest voor je nu je stagiair is, zodat er een balans is tussen kennis geven/nemen.