Vulpen Maar splitsen zielen zich in jouw visie dan, of ontstaan er weer nieuwe
Tot 5 minuten geleden zou ik gezegd hebben, puur op basis van verschillende theorieën die ik ken, ontstaan er nieuwe, of zielen van dieren die evolueren naar mensen ofzo, geen idee. Voor mijn part komen ze van een andere planeet 🤷♀️
Ik heb me nooit echt bezig gehouden met het ontstaan, ik heb voor mezelf een doel waar ik naar toe wil groeien (waar ik nu verder niet op in wil gaan) en verder focus ik me niet echt op theoretische dingen die ik toch nooit kan weten. Maar jouw vraag raakt wel even een hele gevoelige snaar, dus daar ga ik verder wel over nadenken. Het splitsen van zielen is natuurlijk iets wat wel een groot deel speelt in mijn leven, maar ik heb ze nooit aan elkaar gelinkt en dat vind ik wel interessant om te laten bezinken.
Ik heb voor nu dus geen antwoord voor je, maar wil je wel bedanken voor de vraag, want die integreert me!
Trees ik ben Brabants katholiek opgevoed, wat zo ongeveer hetzelfde is als dopen, communie doen voor de gratis fiets en verder soort van atheïstisch met uitzondering van kerstavond 🙈
Maar verder ben ik ook echt wel een vreemde eend binnen mijn familie hoor, de meesten geloven wel dat er 'meer' is, maar er ligt best veel taboe op bij ons dus niemand praat er echt over..
[verwijderd] ik wil nu ook verder niet te veel offtopic gaan of te diep, omdat het voor mij ook best persoonlijk is en ik momenteel even te veel aan mijn hoofd heb om me op die manier kwetsbaar op te stellen. Misschien een andere keer..