Ik twijfel een beetje of lengte iets doet met menstruatie? Ik was zelf altijd lang, langer dan gemiddeld. In groep 8 al maat 41 schoenen etc. Maar ik werd zelf pas ongesteld bij 14,5. Nou worden tegenwoordig meisjes sneller ongesteld naar het schijnt.
Een buurmeisje hier is heel lang. Maar zij heeft enorm lange ouders (moeder 1,84 en vader 1,88 ofzo) en zij krijgt groeiremmers. Maar ik weet wel dat dat echt was door meerdere factoren die ze dan zien .
Misschien goed om zoveel mogelijk van je vragen bij cb te stellen maar je kan ook naar de huisarts en het daar bespreken.
Mijn man en ik zijn 1,76 en 1,78 nu. Dus ik ben wel lang maar het is zeg maar wel gestopt of gestabiliseerd op een gegeven moment. Ik was altijd 1,5 kop groter dan de rest. Maar nu ben ik niet enorm lang.
Mijn kinderen waren allemaal 50 cm bij de geboorte en de oudste is 7,5 en is 1.26. Hij is kleiner dan gemiddeld en het valt me wel altijd op dat de meiden lang zijn in zijn klas. Ik zie dat ook bij dochters van vriendinnen dus vraag me ook echt af: wat is (te) lang?