Toch6 in mijn geval wil ik dan de nuance geven: ik vind dat je wel verschil hebt. Niet elke rok of jurk is geschikt voor elke gelegenheid (net zoals dat niet elke broek of paar schoenen dat is) Rokken/jurken met bijv hakken en in kokervorm, met colbert en panty’s (dat is hetgeen waarin ik me zelfverzekerder en verzorgd voel maar zit voor geen meter dus op de bank ga ik er niet mee hangen 🤣) en rokken/jurken die onder casual vallen (waar ik vaak een dikke maillot onder aan trek en waarom ik prima bank ga hangen of bij vriendin op de koffie ga) En nog wat ertussen in. Ik kijk altijd naar de gelegenheid en hoe ik me voel wat ik aantrek maar over het algemeen is voor mij zo dat als ik mijn haar heb gedaan, make up en passende sieraden en tas en schoenen ik me zelfverzekerder voel en dat uitstraal. Terwijl in mijn spijkerbroek met shirt en sneakers en zonder make up ik dat minder heb (maar vaak past het dan ook niet bij de situatie want dan ga ik boodschappen doen ofzo en wil ik niet perse op een bepaalde manier voor de dag komen)
Bij optie 1 ga ik vol in make up en alles (presentatie werk/op stap al ligt dat er dan aan waarheen. Naar een eetcafé niet naar een netwerkborrel en)
Bij optie 2 subtiele make up (thuis, casual, thee drinken bij vriendin)
En dan heb ik nog een tussenweg. Jurken/outfits die er niet uit zien om in te chillen of casual zijn maar ook niet nodig om strak in pak te gaan. Een gewone kantoor dag of uiteten met mijn man/vriendin of naar een voorstelling 🤣
1:
2:
3: tussenweg 🤣
En ik ben dit dus allemaal maar kies (zoals @Famofthree dat ook mooi aangeeft) gelang de situatie wie ik dan ben qua uiterlijk.
Als ik in m’n spijkerbroek een presentatie voor het management ga geven voel ik me toch anders dan in m’n kokerjurk. Maar goed, dat is ook wel weer afhankelijk van je baan en bedrijf. In de zorg bij de raad van bestuur deed ik wel zo’n kokerjurk aan maar een presentatie voor managers uit het werkveld koos ik een andere outfit voor. Of op bedrijfsbezoek bij een bank ging ik in pak. Maar bij een kleine stichting ging ik voor meer casual. Als ik dan strak in pak kom is dat niet passend bij de organisatie. En als onze IT-er in pak onder mijn bureau duikt om mijn computer te checken is dat ook niet passend.
Ik denk dus dat het voor mij de combinatie is van kleding/make up. Vol ornaat of beetje bijgewerkt ofzo.