Huggybird [verwijderd] ✋ ikke ik begon op mijn 19de al grijs te worden en gebruikte sindsdien een spoeling in mijn haar. Nu ben ik denk al zo’n 10 jaar mijn eigen kleur met flink wat grijs. Ik voel me er helemaal prima bij. Ik zie een aantal collega’s bijvoorbeeld met geverfd haar die helemaal in de stress zitten van hun uitgroei, eentje zelfs die zich fantastisch voelt met net geverfd haar maar na een week of twee weer in zak en as zit omdat ze uitgroei heeft en nog een aantal weken moet wachten tot ze weer naar de kapper kan…. 🥴 das echt niet goed…. 😂
Trees [verwijderd] dan moet je dus wel gaan rekenen met een overgangsperiode waar je door moet. Dit heb ik zelf ooit overbrugd met een spoeling. Deze vervaagt naar zoveel wasbeurten zonder uitgroei dus. Je kan hiermee dus je uitgroei camoufleren zonder echt weer te verven.
Trees [verwijderd] bij mij is het ook waar je kijkt. Met name de zijkanten is grijs en bovenop nog donker.
Huggybird [verwijderd] ik ben er gewoon voor gegaan💪 Het duurt even en ik werd door één hele stomme collega voor gek verklaard maar dat deed mij niets! Ben er helemaal blij mee 😊
Trees Op deze foto zie je mijn eigen haarkleur nog het beste (let niet op het zand in mijn haar). Het is bij mij helaas meer donkergrijs ipv dat het hele lichte zilvere grijs. Dat zilvere grijs vind ik echt heel mooi. Er zitten wel wat echt witte haren tussen, maar dat zie je hier niet goed.
[verwijderd] Trees ja dat hele lichte zilvergrijs is echt heel mooi eh! Dat is bij mij alleen een paar plukjes hier en daar
Nescio Dit is mijn kleur nu Als ik mijn scheiding anders draag kan ik het nog camoufleren. Maar het is te weinig grijs om all the way te gaan.
[verwijderd] Nescio Het te weinig grijs om all the way te gaan, dat gevoel heb ik ook een beetje (afhankelijk naar welk gedeelte ik kijk🤣) maar ik ben gewoon dat hele verven zo beu.
Trees [verwijderd] ik kan mij voorstellen dat het een optie is ter overbrugging als er echt een groot kleurverschil is tussen je uitgroei en het geverfde en je daar enorm tegenop ziet. Het is denk ik voor je portemonnee en je haar een betere optie dan ontkleuren.
Huggybird Mijn haar is nog niet droog van het douchen dus het lijkt iets donkerder dan het is als het droog is. Als ik mijn haar vast heb is alles op mijn hoofd grijs maar mijn staartje nog niet zo erg.
Vulpen Huggybird Jij hebt natuurlijk sowieso prachtige krullen, welke kleur dan ook! 😉 [verwijderd] Goed bezig, fijn dat het bevrijdend voelt. Ik heb nog geen grijze haren. Of nou ja, een paar misschien. Maar ik weet nu al dat ik nooit ga verven.
Toch6 Ik heb nog nooit geverfd. De eerste grijze haren telkens uitgetrokken maar dat wordt nu teveel 😅 prima, beter grijs dan kaal denk ik maar 😉
[verwijderd] Trees Bij mij is het vooral een combinatie van het interesseert mij niet en te lui zijn om mijn haar te verven. Dit. Ik heb zo'n stinkdier-pluk en 9 van de 10 keer gewoon geen zin. Uiteindelijk vind ik dat het onderhand wel weer tijd wordt om het te verven, dan koop ik een pakje, en die staat dan (net als nu) nog een maand op de open haard. En dan van de een op de andere dag kan ik het niet meer uitstaan en dan moet het meteen gebeuren 🙈 In de praktijk is het eens in de 4 maanden denk ik. Verf het dan gewoon in mijn natuurlijke haarkleur.
Nescio [verwijderd] stinkdier-pluk 🤣 dit vat het wel samen. Ook heel herkenbaar, dat kleuren uitstellen en plots het niet meer aan kunnen zien.
June Ik maak net een @Nescio foto van de bovenkant van mijn hoofd. Blijk ik toch ook grijs te worden?? Achterop bij mij kruin? Of kan ik nog doen alsof dat blond is?