Hallo
Ik ga weer terug de thuiszorg in, huishouding. Poetsvrouw dus. Dit werk heb ik eerder gedaan, ik vind de doelgroep ouderen enorm leuk.
Ik heb eerder ook gewerkt in de activiteitenbegeleiding, zowel verpleeghuisbreed als op de psychogeriatrie, al is dat wat langer geleden.
Tijdens de thuiszorg merk ik, dat ik de gesprekken met de cliënten leuker vind dan het werk zelf. En de gesprekken zijn voor veel cliënten net zo waardevol als de praktische hulp. Ik heb een spw/sph achtergrond en heb nu bedacht dat ik mijn kennis wil aanvullen met een opleiding tot seniorencoach. Dit is nog een relatief nieuw beroep maar met de vergrijzing en ouderen die steeds langer thuis blijven wonen wel waardevol. Wellicht kan ik ergens in de toekomst een eigen praktijk beginnen ofzo. Of wellicht vanuit werkgever iets doen.
Ik wil deze opleiding doen via een thuisstudie. Ik heb nu gekeken bij verschillende aanbieders. Wie heeft er ervaringen met Civas en Laudius? Positief, negatief, maakt niet uit. Of als er betere suggesties voor opleidingen zijn hoor ik het ook graag. Een thuisstudie is wel belangrijk, op locatie wordt voor mij lastig. Praktijkervaring heb ik wel ruimte voor, zowel werk als privé. Heb net weer een "nieuw" oudje gevonden om af en toe op de koffie te gaan. Mijn zusje kwam haar tegen in de stad, heeft de veter van mevrouw gestrikt en die moest spontaan huilen. Wij hebben haar nu dus "geadopteerd".
Maar oke, ik dwaal af. Ik wil dus graag een thuisstudie doen en een aanvraag voor de stap-subsidie. Roept u maar!