Elsie89 lekker! Ik wil ooit een huttentocht maken in Oostenrijk, maar de rest van het gezin is nog niet echt enthousiast 🙄.

Jessie80 wij waren de afgelopen jaren ook in Frankrijk. Ging toen prima.

Deliana spannend maar wel leuk!

Jessie80 Denemarken zijn wij afgelopen jaar geweest, was heerlijk. Goed muggenspul is wel aan te raden in het noorden... finaal lekgeprikt.

Hoe vond je het daar? Ik twijfel vanwege het weer. Ik hou wel van warm weer. Het scheelt dat we nu een caravan hebben in plaats van een tent. We kunnen dus wel iets meer hebben.

Wij gaan naar Spanje en Frankrijk. 3 weken 🥳
    Van airbnb naar airbnb, echt heerlijk!

Deliana wij zijn de afgelopen twee jaar gewoon naar Frankrijk gegaan. Wel later geboekt dan normaal, maar inderdaad elke keer mazzel gehad. In Frankrijk werd rond 1 augustus 3G ingevoerd en dat was precies onze laatste vakantiedag. Frankrijk durf ik dit jaar niet aan, maar Denemarken en Tsjechië laten alle maatregelen los. Vandaar dat we daar aan denken.

Ansji Dat is echt een super leuk huisje! Wauw mag ik vragen waar dat is? Bergwandelen in Zwitserland lijkt mij ook heel gaaf!

• Ansji hebben hierop gereageerd.

Trees haha nou huttentocht gaat het hier niet worden met kinderen van 3 en 8 maar een niet al te lange afdaling moet wel gaan lukken. Drager mee dan kunnen ze om de beurt lopen en op mijn rug. Man kan dan de rugzak met drinken dragen 😊

Wij gaan een soort van rondreis doen met stopplaatsen in: Zagreb, Sarajevo, Shkoder, Vlorë, Pogradec, Golem, Pompei, San Marino, Varese en Mullheim. Grootste deel van de vakantie zijn we in Albanië.

Trees De huisjes zijn eigendom van H.A.L. Mijn ouders werkten daar en wij gingen altijd voor een habbekrats daar 3 weken op vakantie. Ze zijn niet te boeken via externe sites. Ik krijg als kind van oud gepensioneerden de boekings formulieren nog ieder jaar toegestuurd. Natuurlijk zijn introducés ook welkom, maar dan moet je iemand kennen die voor H.A.L. werkt of heeft gewerkt en de formulieren ook krijgt. Dus mocht je interesse hebben, dan kan ik de formulieren wel mailen.

De huisjes zijn eenvoudig, hebben twee slaapkamertjes, een badkamertje en kleine keuken zonder oven maar wel uitgerust met alles wat je verder nodig hebt. Er zijn in totaal 21 huisjes, per huisje heb je heel veel ruimte rondom. Er is niks op het park, alleen de huisjes waar je via een bospad komt.

Aldus mijn reclame praatje 😆. Ik heb het daar gewoon altijd zo fijn, kom er helemaal tot rust, ik vind het een klein paradijsje. Maar je moet er tegen kunnen zo middenin het bos.

Trees Hoe vond je het daar? Ik twijfel vanwege het weer. Ik hou wel van warm weer. Het scheelt dat we nu een caravan hebben in plaats van een tent. We kunnen dus wel iets meer hebben.

Ja, het was rond de 20 graden. Laatste paar dagen veel miezerregen dat was wel jammer, eerste deel wel gewoon droog en toen vond ik het prima. In Nederland was de zomer natuurlijk ook niet heel denderend en dan is het daar gewoon nog een graad of 5 kouder.

@Trees volgens mij is Tsjechië prachtig!
          Wij hebben 3 jaar geleden een reis met een camper door Zweden gemaakt. Ook echt een aanrader!

Wij vliegen deze zomer naar ons favoriete snorkel/duik plek in Egypte.

Trees waar gaan jullie heen in Egypte? Ik heb gedoken in Dahab.

Onze eerste vakantie samen was een rondreis door Egypte en Jordanië, prachtig!

Ansji Wat grappig, dat is zo ongeveer in de achtertuin van waar ik ben opgegroeid. Heb daar tig keer langs het Priessnitz monument, over de Jutberg, het spookhotel bij de Badhuislaan en Soerensche Beek gelopen maar ik zou niet weten waar die vakantiehuisjes zijn. Die hebben ze dan inderdaad goed verstopt. Mooie omgeving wel🙂

Wat wij deze zomer gaan doen ben ik nog niet mee bezig eigenlijk. Vriendin gaat volgende week naar Polen dus hopelijk hoef ik deze zomer niet ook een paar weken bij schoonouders te zitten in Polen. Ik wil zoals gewoonlijk wel naar Spanje, maar wie weet wonen we daar dan al tegen die tijd. We zullen zien.

• Ansji hebben hierop gereageerd.
              • Ansji vindt dit leuk

Nimue Jaaa, het spookhotel! Die grond bleef onverkocht door onenigheid in de familie. Zelfs daarna heeft de familie moeilijk gedaan over de exploitatie van de grond.

De huisjes liggen inderdaad goed verstopt 😊

Ik vind het echt zo knap dat jullie allemaal op vakantie gaan met jonge kinderen. Ik durf dat gewoon echt niet met de oudste die gilt alles bij elkaar en ik wil anderen niet tot last zijn en misschien doe ik hem en de jongste daar wel vreselijk te kort mee. Wij wachten dus tot hij wat ouder is. Als wij op vakantie gaan (voordat er kinderen waren) gingen we meestal met de auto de bergen in en bleven we ongeveer 3 dagen op de zelfde locatie, mijn man zoekt en regelt dan alles.

Ysabella misschien doe ik hem en de jongste daar wel vreselijk te kort mee.

Nee hoor 😘 vakantie is een luxe item , en is alleen leuk als iedereen binnen het reisgezelschap het leuk vind, anders is een vakantie echt niks. En zeker niet noodzakelijk voor de opvoeding van een kind.

Ik ben 1,5 jaar geleden halfverwege de eerste nacht met de jongste terug naar huis gegaan. Werd niemand beter van dat hij z'n ogen eruit huilde.

Ysabella Ik ga niet voor niets naar een Landal-Park, daar is het geaccepteerd dat kinderen voortdurend meltdowns hebben 😉

Maar vakantie kan leuk zijn, maar het is echt geen must. Gisteren zei ik: 'We doen steeds niets leuks!' en oudste zei oprecht verbaasd: 'We zijn vanochtend toch naar de speeltuin geweest?' (degene pal naast ons huis hè...) Kinderen zijn vaak ook al heel blij met gewoon dingen samen doen, waar dan ook.