Wat zijn jullie plannen voor de zomervakantie?

Wij gaan in ieder geval met onze gepimpte caravan op pad. Twijfelen nog tussen Tsjechië en Denemarken. Dochter wordt net voor de zomer 12 jaar en laten we niet vaccineren. Hierdoor vallen een aantal landen al af, zoals Frankrijk.

Ik kan dus al helemaal genieten van de voorpret en iets leuks zoeken.

Trees wij gaan 2 weken naar Oostenrijk is de planning. Na een aantal jaren Nederland helemaal zin in! Kinderen kunnen nu allebei redelijk lopen dus lekker wandelen in de bergen.

We zijn er normaal nooit zo vroeg mee bezig maar zijn nu al wel aan het nadenken... voorkeur is nu Normandië. Oudste is dan 10, man en ik hebben in januari booster gehaald dus zou goed moeten komen. Mijn zusje is vorig jaar in Frankrijk geweest en op de stress van het vertrek na hadden zij geen enkel issue (maar toen was er nog geen 2G).

Denemarken zijn wij afgelopen jaar geweest, was heerlijk. Goed muggenspul is wel aan te raden in het noorden... finaal lekgeprikt.

Gewoon Nederland. Naar het Landalpark wat we al 3x hebben verzet wegens de regels. Volgend jaar staat het buitenland, waarsch italie, weer op de planning.

Trees Tsjechië is mooi! Er is verrassend veel moois te zien en te beleven.

Ik ga met mijn zus een weekje bergwandelen in Zwitserland eind juni. En met mijn kinderen ga ik 2 weken naar de Veluwe in een parkje met huisjes middenin het bos waar ik mijn hele leven al kom. Mijn kinderen vinden het daar zo fijn. Zwijntjes, hertjes (misschien wolven?) lopen zo langs het huisje, lekker wandelen, hutten bouwen en natuurlijk uitstapjes maken. Heb er zin in!!

Trees Dochter wordt net voor de zomer 12 jaar en laten we niet vaccineren. Hierdoor vallen een aantal landen al af, zoals Frankrijk.

Hoop trouwens wel dat er tegen die tijd nog verder versoepeld wordt qua maatregelen, maar lastig omdat je het gewoon niet weet...

Vorig jaar heb ik zo lang mogelijk gewacht en durfde ik het buitenland niet aan. Tijdens de vakantie bleek dat het makkelijk kon en baalde ik stiekem een beetje...

Elsie89 lekker! Ik wil ooit een huttentocht maken in Oostenrijk, maar de rest van het gezin is nog niet echt enthousiast 🙄.

Jessie80 wij waren de afgelopen jaren ook in Frankrijk. Ging toen prima.

Deliana spannend maar wel leuk!

Jessie80 Denemarken zijn wij afgelopen jaar geweest, was heerlijk. Goed muggenspul is wel aan te raden in het noorden... finaal lekgeprikt.

Hoe vond je het daar? Ik twijfel vanwege het weer. Ik hou wel van warm weer. Het scheelt dat we nu een caravan hebben in plaats van een tent. We kunnen dus wel iets meer hebben.

Wij gaan naar Spanje en Frankrijk. 3 weken 🥳
              Van airbnb naar airbnb, echt heerlijk!

Deliana wij zijn de afgelopen twee jaar gewoon naar Frankrijk gegaan. Wel later geboekt dan normaal, maar inderdaad elke keer mazzel gehad. In Frankrijk werd rond 1 augustus 3G ingevoerd en dat was precies onze laatste vakantiedag. Frankrijk durf ik dit jaar niet aan, maar Denemarken en Tsjechië laten alle maatregelen los. Vandaar dat we daar aan denken.

Ansji Dat is echt een super leuk huisje! Wauw mag ik vragen waar dat is? Bergwandelen in Zwitserland lijkt mij ook heel gaaf!

• Ansji hebben hierop gereageerd.

Trees haha nou huttentocht gaat het hier niet worden met kinderen van 3 en 8 maar een niet al te lange afdaling moet wel gaan lukken. Drager mee dan kunnen ze om de beurt lopen en op mijn rug. Man kan dan de rugzak met drinken dragen 😊

Wij gaan een soort van rondreis doen met stopplaatsen in: Zagreb, Sarajevo, Shkoder, Vlorë, Pogradec, Golem, Pompei, San Marino, Varese en Mullheim. Grootste deel van de vakantie zijn we in Albanië.

Trees De huisjes zijn eigendom van H.A.L. Mijn ouders werkten daar en wij gingen altijd voor een habbekrats daar 3 weken op vakantie. Ze zijn niet te boeken via externe sites. Ik krijg als kind van oud gepensioneerden de boekings formulieren nog ieder jaar toegestuurd. Natuurlijk zijn introducés ook welkom, maar dan moet je iemand kennen die voor H.A.L. werkt of heeft gewerkt en de formulieren ook krijgt. Dus mocht je interesse hebben, dan kan ik de formulieren wel mailen.

De huisjes zijn eenvoudig, hebben twee slaapkamertjes, een badkamertje en kleine keuken zonder oven maar wel uitgerust met alles wat je verder nodig hebt. Er zijn in totaal 21 huisjes, per huisje heb je heel veel ruimte rondom. Er is niks op het park, alleen de huisjes waar je via een bospad komt.

Aldus mijn reclame praatje 😆. Ik heb het daar gewoon altijd zo fijn, kom er helemaal tot rust, ik vind het een klein paradijsje. Maar je moet er tegen kunnen zo middenin het bos.

Trees Hoe vond je het daar? Ik twijfel vanwege het weer. Ik hou wel van warm weer. Het scheelt dat we nu een caravan hebben in plaats van een tent. We kunnen dus wel iets meer hebben.

Ja, het was rond de 20 graden. Laatste paar dagen veel miezerregen dat was wel jammer, eerste deel wel gewoon droog en toen vond ik het prima. In Nederland was de zomer natuurlijk ook niet heel denderend en dan is het daar gewoon nog een graad of 5 kouder.

@Trees volgens mij is Tsjechië prachtig!
                    Wij hebben 3 jaar geleden een reis met een camper door Zweden gemaakt. Ook echt een aanrader!

Wij vliegen deze zomer naar ons favoriete snorkel/duik plek in Egypte.

Trees waar gaan jullie heen in Egypte? Ik heb gedoken in Dahab.

Onze eerste vakantie samen was een rondreis door Egypte en Jordanië, prachtig!