Bloem Is dat echt zo of zegt hij dat of wil hij dat niet iemand aan huis bijvoorbeeld?
Dat weet je bij hem nooit, maar hij zegt dat hij enkel recht op huishoudelijk hulp heeft, maar verder niks. Huishoudelijke hulp wil hij niet, omdat ze al 20 jaar een vaste schoonmaker hebben, waar hij tevreden mee is. Plus de wachtlijst was echt heel erg lang. Hulp bij verzorging, gezelschap etc krijgt hij volgens hem niet. In principe is ze nu āzo ver heenā dat ze alles aan hulp wel accepteert (dat was eerder niet zo). Mijn vader werkt nog en hij neemt haar nu mee. Ze slaapt gemiddeld 18 uur per dag, dus dat scheelt wel. De overige uren moet je haar wel continue in de gaten houden. Ze kan niet eens meer alleen naar het toilet. Mijn vader kan zelf fysiek ook niet zoveel meer, dus dat wordt wel steeds meer een issue.
Dus of mijn pa wil niet en liegt erover of ze krijgen echt niks.
Vanuit de WMO kon ze max 16 uur dagbesteding krijgen in hun gemeente. Ik weet dat dit wel klopt, want dit heb ik van mijn zus. Ze deed toen nog de gesprekken met de casemanager. Als ze meer wilde moest het vanuit de wlz. Deze indicatie is 1.5 jaar geleden wel afgegeven, zodat ze op de wachtlijst voor het wonen kon. Er is een zzp 7 afgegeven, maar ik weet niet in hoeverre deze al ingezet wordt.