Net de klachtenfunctionaris van de huisartsenpost aan de telefoon. Ik had aangegeven dat ik graag mijn verhaal kwijt wilde. De reactie van degene die mij aan de balie heeft afgeschaald naar niet urgent, had gezegd dat ik bij aankomst geen klachten meer had. Hoe dan?!?Ik ben echt ontzettend boos en verdrietig.
Zij vroeg hoe het ging en ik heb gezegd dat het beter ging. Niet dat ik klachtenvrij was! Ze heeft verder niet doorgevraagd na mijn antwoord. Dus hoe weet ze dan dat ik geen klachten meer heb? Ze had alleen maar hoeven kijken naar hoe ik liep en ze had een duidelijk antwoord. Schijnbaar is het ook met de directie besproken en zij staan hier achter. Want ze denken dat het uiteindelijk niks had uitgemaakt wat betreft schade. Fijn dat ze dat denken, maar kunnen ze mij zekerheid geven?
En de volgende die aan de balie staat met deze klachten, waarbij het misschien wel van levensbelang is, stellen ze dan weer dezelfde vraag? Hebben ze er verdorie niks van geleerd.
Ik voel mij echt ontzettend niet gehoord. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat het ze spijt en dat ze de volgende keer scherper zijn met welke vragen ze stellen bij de triage. Zodat dit in de toekomst voorkomen gaat worden.