Ik blijf moeite houden met het lezen van boeken. Nu blijken er van bekende boeken vereenvoudigde versies te zijn gemaakt. Ik heb er een paar meegekregen van de logopedist en mbv een leesraampje gaat dit echt 100x beter. Nu heb ik toevallig al deze boeken ooit al een keer gelezen, maar het feit dat een boek lezen weer ontspannend voelt ipv een worsteling is echt gaaf!
Verder heeft de logo ook nog een hele lichte verbale apraxie vastgesteld. Dat verklaart de haperingen in het spreken. Op zich niet heel verrassend, want heb ook nog steeds een hele milde motorische apraxie. Het zijn eigenlijk nog wat restklachten, want de apraxie was de eerste maanden veel erger.
Ik heb dus geen afasie, maar conclusie is nu een hele lichte verbale apraxie, mild woordvindingsprobleem en een cognitieve communicatiestoornis. Er komt nu nog een communicatieplan en ik ga deelnemen aan een communicatiegroep voor mensen met lichte klachten. En zo komen we elke keer een stapje verder.
Oh en ze vinden dat ik een invalidekaart moet aanvragen, maar daar ga ik nog even over nadenken.