Verdorie weer een tegenvaller! Vanochtend had ik in het revalidatiecentrum gesprek met arbeidsdeskundige. We hadden een mooi plan bedacht en ik was helemaal blij. Ik ben zzp-er, waardoor ik verder geen begeleiding heb bij de re-integratie. Nu had ik mijzelf vrijwillig verzekerd bij het uwv vanaf 2 jaar ziekte. Uwv ondersteunt dan bij proefplaatsingen, werkervaringsplekken etc en kan via hen dan een werk-begeleidingstraject in het revalidatiecentrum volgen. Zij heeft vanmiddag het uwv voor mij gebeld met de vraag of ze mij hier volgend jaar in willen gaan begeleiden. Het antwoord is nee, want dat willen ze pas doen vanaf 2 jaar ziekte. Terwijl ik denk hoe eerder je mij begeleidt, hoe minder je mij straks hoeft uit te keren ๐.
Nu was de andere optie dat ik begeleid ga worden door de zakelijke dienstverlening van het revalidatiecentrum. Dit traject wordt normaal door werkgevers betaald in de eerste twee jaar van het verzuim en na 2 jaar door het uwv. Het is voor mij simpelweg nu niet te betalen. Het komt erop neer dat ik heel graag volgend jaar aan het werk wil, maar niemand mij hierin wil begeleiden en ik red het niet zonder begeleiding op de werkplek ๐.