Ik heb het verslag van het neuropsychologisch onderzoek ontvangen. Samengevat: stoornissen in het verbale geheugen, gerichte aandacht, mentale flexibiliteit (verdeelde aandacht) en werkgeheugen. Verbale fluency op de grens van afwijkend. De gevonden stoornissen passen ook bij de locatie van het weefselverlies.
Alle ruimtelijke visuele taken (zoals visueel geheugen) zijn gemiddeld en tempo van informatieverwerking ook. Executief functioneren hoog gemiddeld.
Op basis van alle vragenlijsten, samengevat: Persoonlijkheidsprofiel alles op een schaal na βgemiddeldβ (het specifieke profiel is ook volledig herkenbaar voor mij en mijn man βdat ben ikβ) en er zijn geen aanwijzingen gevonden voor psychische problematiek.
Het enige waar ik bovengemiddeld op scoor op de persoonlijkheidsvragenlijst is op de schaal onrust. Hij heeft zijn eerdere woorden dat ik bovenmatig zou willen controleren wel teruggenomen. Hij gaf eerlijk aan dat hij op basis van observatie mijn bewegingsonrust en onrust in het denken in eerste instantie als een teken van nervositeit had geΓ―nterpreteerd. Als je mij een beetje leert kennen dan kom je er snel achter dat ik juist niet angstig en/ of nerveus ben. Ik ben gewoon wat druk of beter gezegd enthousiast π.
Natuurlijk zijn er dingen die niet goed zijn en schrik ik best wel van sommige scores (scores in het 1e percentiel π¬), maar er zijn ook best wel veel dingen die nog wel goed zijn. Sommige functies scoorde ik vroeger wellicht bovengemiddeld op, maar gemiddeld is nog steeds goed. Het is allemaal in vergelijking met anderen van mijn leeftijd en opleidingsniveau.
Daarnaast vind ik het ook fijn om de bevestiging te krijgen dat het psychisch gewoon wel goed met mij gaat en dat ik ondanks mijn sqeezies en wiebelende tenen echt hartstikke βnormaalβ ben π
.