aardbeitjes hebben jullie intern geen meldingssysteem waar je (bijna)incidenten kunt melden? Ik vind zulke dingen echt te ver gaan en het heeft effect op je.
Nee, er zijn wel 2 vertrouwenspersonen, maar er werken ruim 350 mensen. Eén van beiden ken ik alleen van gezicht en de ander oppervlakkig. Best een drempel dus (voor mij).
aardbeitjes Was dit uit de hand gelopen app contact of eenzijdig van zijn kant? Hoe reageert hij nu naar je?
Nee, we zaten in een vergadering en toen maakte een collega per ongeluk een opmerking die dubbel opgevat kan worden. We moesten er eigenlijk allemaal om lachen, degene die de opmerking maakte nog het meest.
Daarna ontving ik van die collega berichtjes op mijn privé nummer (had hij via een andere collega gehad die dacht dat het het mijn werk nummer was) voortbordurend op die opmerking. Ik stuurde eerst alleen deze "😂" en daarna heb ik niet meer gereageerd omdat ik me er meteen ongemakkelijk bij voelde. Vervolgens ontving ik steeds berichtjes dat hij nog steeds nieuwschierig was naar mijn antwoord (hoe lang een vrij partij zou moeten duren, etc. ) en maakte hij dubbelzinnige opmerkingen tijdens vergaderingen. Ik heb het genegeerd, tot hij appte wanneer ik op kantoor zou zijn voor een bakkie met een verwijzing naar 'de bezemkast'.
Tijdens een Teams vergadering heb ik hem gevraagd of hij even wilde blijven hangen en toen heb ik hem gezegd dat ik me er nogal ongemakkelijk bij voelde en werk-prive gescheiden wilde houden. Plus dat ik geen apps meer wilde ontvangen en dat ik anders naar HR zou stappen.
Hij vond dat ik overdreven reageerde, het was allemaal niet zo bedoelt... blablabla. Hij is er welmee gestopt. Op dit moment spreken we elkaar gelukkig weinig.