Ik krijg een bora, nu had man gebied/ gelezen dat je dan ook weer een nieuwe pannenset nodig bent. Ik vroeg waarom omdat ik pas nog getest had of de pannen nog magnetisch zijn. Ik gebruikte ze op keramisch dus niet krom getrokken door gas. Nou, je moet dan dus eigenlijk pannen hebben die aan de zijkant een gaatje hebben voor de stoom ipv bovenop in het deksel zoals wij nu hebben. Uhm oké, vind ik gek? Hij had het er dus over dat de stoom dan makkelijker de afzuiging in gezogen wordt. Ik ging op Google kijken en de pannen die speciaal voor de zogenaamde downdraft gemaakt zijn, zijn nogal duur. Te duur naar mijn smaak. Toen ik de prijzen liet zien zei hij dat we het dan toch eerst maar eens met de huidige pannen moeten proberen of het nou echt uit zal maken. Nu heb ik het mijn broer gevraagd, hij heeft er ook één, en hij zegt dat er wel wat stoom naar boven verdwijnt, maar ruikt geen geurtjes ofzo. Van bakken eigenijk al helemaal niet omdat de koekenpan al zo laag is en alles meteen in de afzuiging verdwijnt en anders zet hij hem gewoon wat harder. Wie heeft er een bora en maakt het nou echt veel uit waar het gaatje voor de stoom zit?