Hopsatee Dat ouders dan 1 a 2 dagen eens extra kind naar opvang laten gaan en zelf een snipperdag nemen om naar de sauna te gaan op de vaste contract dagen lijkt mij nou niet ervoor zorgen dat het probleem groter wordt.
Dit inderdaad, lijkt me niet dat dit het probleem veroorzaakt. Ik merk wel dat het steeds lastiger is om een extra dag in te plannen. Bij ons kun je officieel ruilen bij ziekte of vakantie maar daar gaan ze natuurlijk geen extra leidsters op zetten en dat wordt wel steeds moeilijker.
Overigens hier net als de meesten zeker niet genoeg dagen en mijn man heeft alleen vakantie het weekje dat we weggaan in de zomer. Dus ik herken wat die moeder zei "is voor mij geen vakantie" zeker. Maar goed, mijn uren aan op aan ruim 3 weken in de zomer, wat extra dagen met kerst (krijg de week tussen kerst en nieuwjaar cadeau), met carnaval, meivakantie en dan nog de talloze uurtjes voor gesprekken met school, PGB instanties, studiedagen etc. En oh ja, ook wel eens een halve dag voor de kapper of een middagje winkelen...