Rosemary
Honkeytonk
Ik heb juist het idee dat hoe chiquer de auto, hoe harder er gereden wordt. Alsof ze zich door al die technische snufjes veilig wanen of zo, waardoor ze op een arrogante en dus onveiliger manier gaan rijden 🤔 Aan de ene kant lijkt het me wel relaxed hoor, die functies die jullie beschrijven, maar aan de andere kant weet ik niet of het wel handig is om auto's steeds meer op computers te laten lijken, waardoor mensen toch weer afhankelijker worden van technologie die maar weinig mensen beheersen waardoor ze minder makkelijk gerepareerd kunnen worden enzovoorts.
En zijn er eigenlijk nu auto's die wel elektrisch zijn en die functies hebben om het rijden veiliger te maken maar waar verder niet allerlei elektronica en zo in zit die eigenlijk niet nodig is? Stoelverwarming, ingebouwde navigatie en dat soort dingen? (er zijn vast betere voorbeelden maar ik heb niet zo'n chique auto dus ik baseer me op onderstaande brief) Zodat het uiteindelijk voor meer mensen betaalbaar wordt en ook daadwerkelijk milieuvriendelijker?
Sinds ik gehoord heb dat in nieuwe auto's niet eens een cd-speler zit heb ik overigens totaal geen behoefte aan een nieuwere auto 😅
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/lezers-over-e-auto-s-afghanistan-de-vvd-onderbevolking-schoolboeken-en-cora-van-nieuwenhuizen~bfe64da4/