aardbeitjes Ah, dus je hebt het niet over de MR van een basisschool maar over een overkoepelende MR van een stichting?
Ik ben het met je eens dat het gek is dat het voor een tijdelijke periode is. Het lijkt mij dat leerkrachten op deze scholen structureel meer mogen gaan verdienen, al blijft het wel lastig om te bepalen voor welke scholen dat dan geldt, en wat je dan moet doen als de school bijvoorbeeld niet meer in aanmerking komt. Maar waarom het oneerlijk voelt, snap ik niet goed? Ik zie het als een stimulans voor leerkrachten om te kijken of ze op zo'n school te kunnen (blijven) werken, zo staat het ook in die link omschreven. Als je nu voor hetzelfde geld kunt kiezen tussen een school waar het merendeel van de kinderen een fijne niks-aan-de-handjeugd heeft, en een school waar elk kind talloze problemen heeft, dan is de keuze nu voor leerkrachten snel gemaakt en zijn juist de kansarmere kinderen daar weer de dupe van. Aan de andere kant weet ik niet of extra geld nu daadwerkelijk mensen over de streep gaat trekken omdat leerkrachten volgens mij geld meestal niet zo boeiend vinden en veel liever meer ondersteuning zouden hebben waard en minder werkdruk en administratieve shizzle. Nou ja, dat kost óók geld natuurlijk.