Vulpen nou wat toevallig! Tijdens de eerste lockdown de oudste proberen te leren (toen in groep 2) dat werd constant huilen want dat is enorm moeilijk. We gingen samen YouTube filmpjes kijken en uiteindelijk kon hij het met zo’n kindermethode (die ik juist het moeilijk vond) hij zat toen dus in groep 2.
Daarna dus dik een jaar amper veters gestrikt. Dus hij kon het ook niet meer. Hij heeft ook geen veters normaal maar wel bij zijn voetbalschoenen. Dus toevallig kwam hij er maandag zelf mee. Gelijk in de avond weer YouTube filmpjes gekeken maar nu gewone methoden en 1000 keer geoefend en ineens was het zover en nu kan hij het en oefent hij deze week elke avond.
De jongste van 4 wilde ook leren dus keek YouTube filmpjes mee maar bij het stukje van de lussen en zo werd het zoveel frustraties en boosheid dat we maar zijn gestopt…ik wacht even tot hij het beter snapt.
Tip die ik heb is dus YouTube filmpjes kijken en oefenen oefenenen oefenen maar kan echt lang duren 😬 Ze moeten het ineens door hebben. Ik ga naast hem zitten overigens en doe het voor en dan doet hij het na en geef ik tips. Of help ik een stukje.