Ik heb altijd 3 jassen.
Een skijack, een normale en een softshell. Dat is eigenlijk een tussenjas maar ze dragen hem vaak.
Schoenen: gympen, (sneeuw) laarzen en normale schoenen.
Mijn jongste wil alleen maar jurken dragen. Die draagt veel van haar zus.
Ik zorg dat er 10 jurken zijn waar ze uit kan kiezen. Met een shitload aan maillots. Dan ben ik wel klaar. Oh en misschien zo'n schattig fakefur vestje. Lekker zacht.

Oudste denk ik hetzelfde. Zij knoeit minder dus kan haar kleding vaker/langer dragen.

Ik koop vaak in de sale.
Bnosy, quapi maar ook Hema, z8 (vind de huidige collectie leuk!) Moodstreet.

Ik ben afgelopen zomer begonnen met veel tweedehands kopen, 2 setjes per kind nieuw per seizoen (dus 4 op jaar basis).
Wat ik wel nieuw koop, ondergoed en sokken, jas (ze hebben ieder een skijas en een gewone winterjas) schoenen (een paar goede schoenen/sandalen per seizoen en dan een paar goedkopere sneakers erbij).
Bedrag weet ik niet eigenlijk.

Veel 🙈
De jongens doen beide wel lang met kleding en van oudste gaat 60% door naar de jongste (de andere 40% naar onze neefjes).
Ik houd van merken als; z8, tumble, vingino, raizzed, name it voor spijkerbroeken (extra skinny). Budget geen idee, maar probeer ook wel in de sale al een maat groter in te slaan. Als de nieuwe collectie van z8 uitkomt, krijgt jongste gelijk een aantal nieuwe setjes, bij oudste vallen de shirts/truien te wijd.

Ze hebben 1 nette winterjas, 1 borgvest, 1 goedkopere of vorig jaar winterjas, 1 zomerjas, 2 tot 3 paar schoenen.

10 broeken
10 truien / longsleeves
15 t-shirts
15 korte broeken
2 blouses
2 nette vesten

De laatste tijd haal ik ook wel enkele dingen via vinted 😁

Ik heb ook werkelijk geen idee. Ze krijgen wat ze nodig hebben. Een winterjas is toch al snel 100 - 125 euro, dus vermoed dat het bedrag aardig snel op loopt. Dochter is lang voor haar leeftijd en heeft maat 34-36. Dat zijn toch al hele andere prijzen als maat 134.

Ze hebben hier een mix van merk en niet-merk. Beiden zijn heel slank en dan zijn de shirts van bijv. H&M vaak te wijd. Hele dure merken overigens niet hoor, dochter heeft bijv. Levi's t-shirts en zoon een hoodie van Nike.

Ysabella
    Wat in de kast moet hangen is wat jij vindt dat genoeg is hè? Als er nou zoveel kleding in ligt dat een deel ervan niet gedragen wordt, dan heb je teveel. Het ligt er ook aan hoe vaak wil je wassen, hoeveel dagen moeten ze hun kleding dragen, zijn ze snel vies.. dat weegt ook mee met hoeveel kleren je nodig zou zijn.

Kleine meid heeft eigenijk best veel kleding, vind ik dan, maar ze kiest zelf haar kleding uit de kast en vaak is dat toch wel weer hetzelfde als de week ervoor. Wij dragen kleding 2 dagen voor het in de was gaat, vandaag uitgezocht wat te klein wordt, en nu heeft ze nog steeds voor ongeveer 2 weken aan schone kleren in de kast liggen. Er is best een berg uit de kast gehaald omdat het niet goed meer pastte. Heb wel weer nieuw besteld omdat ze nog maar 1 longsleeve heeft die past😅.

Cactusje Wij dragen kleding 2 dagen voor het in de was gaat, vandaag

Hoe dan?! 🤣🤣 Mijn 4 en 7 jarige houden nooit een dag kleding schoon. Altijd wel modder of zand op knieën of kont of eten / pen / drinken/snot/zand op shirts.

Ysabella ik wil namelijk niet dat hij op school elke week in het zelfde rondloopt…

Hier hebben ze allebei één of twee lievelingstruien, dus die hebben ze toch wel vaak aan 🤣
        Qua budget maakt het natuurlijk ook uit wat je wilt. Ik ga/kan geen €100 voor een jas uitgeven en merkkleding koop ik ook nooit. Als je dat wel wilt ben je natuurlijk algauw duurder uit.

Hopsatee
        Als het nog schoon is dan wordt het nog een keer aan getrokken. Puber loopt dan weer rustig een week in hetzelfde setje rond.. J heeft met eten zo'n grote slabber met mouwen aan en z'n broek moet dan ook uit, kleine meid wordt eigenlijk maar zelden echt vies, ik als ze buiten gespeeld heeft. Geen idee hoe ze dat doet, want ze is best een wildebras, maar sneller een gat in de knie dan modder oid. Mocht de kleding na 1 dag vies zijn gaat het uiteraard in de wasmand.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier geen budget, ik koop echt te veel.
        Ik koop maandelijks wel kleding/schoenen
        Heb meestal 3 winterjassen, iets met zwart iets met blauw en nog een andere kleur.
        Schoenen zijn vaak nike/adidas of newbalance en zijn er een stuk of 10🤭
        Nu hij groter word merk ik dat ik bijv hm of hema niet echt leuk meer vind.
        Koop vaak zara, niknik(outlet rosada) vingino raiszed, common heroes, z8, jbc en levv
        Ik probeer wel veel met korting te kopen kan uren zoeken daarna🤭

Ik heb wel eens eens een budget aangehouden, maar dat is snel weer vervaagd🤭

Hier nooit een dag het zelfde aan, gewoon omdat ik dat niet leuk vind maar ook gewoon omdat die echt niet meer schoon is.

[verwijderd] 10 paar schoenen? Hier kosten de winterschoenen van de kinderen ongeveer 90 euro per paar hoeveel geef jij daar dan wel niet aan uit?🙈

Hopsatee
            Honkeytonk
            Liekje81

Nou ja, twee eigenlijk. In de zomer sandalen en dichte schoenen en in de winter dichte schoenen en regenlaarzen. En als een jas echt nog te nat is dan kan oudste een oude aan of jongste een van oudste.
            Ik moet wel echt dringend gaan inventariseren wat ze nodig hebben voor de winter...

Qua jassen hebben ze meer dan qua schoenen.

De oudste heeft een goede winterjas, een softshelljas, een regenjas, een leren jack en een trenchcoat (gekregen van nichtje). De middelste heeft ook een goede winterjas, softshell/regenjas, een leren jack en nog een jas in blazervorm. De jongste heeft heel veel jassen, gekregen van de zussen 😬 ze zit nu net in zo'n tussenmaat, dat ze de kleine maten 98/104 nog aan kan, maar dat 110 eigenlijk ook al goed zit.

Deliana Beiden zijn heel slank en dan zijn de shirts van bijv. H&M vaak te wijd.

Dat merk ik bij mijn meiden ook steeds meer. Jongens valt wel mee (is ruimer vaak ook goed).
              Voor L nu echt beetje zoekende wat mooi past en ook in mijn budget past (en wat we beide mooi vinden😅)

Toch6 en wat we beide mooi vinden

Maar is het persé nodig dat jij het ook mooi vind?
                Dochter heeft verschillende kledingstukken die ik zelf niet gauw had uitgezocht, ook al omdat zij van roze houdt en ik niet zo, maar zij is er heel blij mee. Dan ben ik al gauw tevreden hoor.

Mamabeertje Beetje 🤣 Ik stuur wel. Shirts met doodshoofden of van die polyester shirts wil ik niet hoor. Dus ik geef altijd opties.

Nou heb ik 2 jongens en het interesseert ze helemaal niets zolang ze maar af en toe een jogger aan mogen en ze met hun sneakers goed kunnen voetballen dus dat scheelt. Zal wel anders zijn straks met een meisje 🤣 Tenminste dat hoor ik altijd van vriendinnen…

Hopsatee
                    Ze mogen van mij ook niet alles hoor. Doodshoofden zou ik ook niet willen en leren rokjes komen er ook niet in, maar verder vind ik het vooral fijn als zij het mooi vinden.

Oudste zoon heeft trouwens ook wel echt een voorkeur en als hij het niet leuk vindt trekt hij het ook echt niet aan 🤣

Hopsatee nou als ik iets haal voor oudste moet ik dat echt eerst overleggen met hem hoor, hij weigert het dan echt aan te trekken namelijk 😅
                    En met overhemden moet ik helemaal niet aankomen. Dat vindt hij verschrikkelijk. En het staat hem zo leuk 😏

Miek89 Ik weet niet hoe oud je oudste is? Hier vinden ze alles echt prima. Maar overhemden geef ik ze niet. Dat scheelt denk ik 🤣

• Miek89 hebben hierop gereageerd.