Deliana Ik denk dan ook hoe meer ik er tegen in ga, hoe leuker zij het gaat vinden en het straks gewoon stiekem gaat doen
Dat heb ik ook, ik probeer ze daar ook zo min mogelijk in te beperken. Er zijn uiteraard wel grenzen en ik ben ook gewoon eerlijk wanneer iets mijn smaak niet is (zoals hun visnetfase π) maar ik vind het ook belangrijk voor hun de ontwikkeling van hun identiteit om ze een beetje hun gang te laten gaan. Ze krijgen kleedgeld, ze betalen het zelf, dus het is ook hun keuze. Zolang ze zich daarin verantwoordelijk opstellen (en dus geen 600 paar kniekousen maar vergeten schoenen te kopen) is de invulling daarvan aan hen zelf. Ze zullen zelf een balans moeten vinden en momenteel merk ik al dat het ze een stuk beter af gaat en ze hun eigen stijl vinden. I is bijvoorbeeld nog wel alternatief, maar niet meer zo extreem emo als een half jaar geleden π
De reden waarom ze hem van mij niet naar school aan mag is nog niet eens zo zeer dat het van mij niet mag, maar ik heb geen zin in gezeik met naar huis sturen vanwege eventuele kledingregels. Als ze haar vest op school uit doet moet ze dat lekker zelf weten, maar als ze gezeik krijgt op school kan ze haar vest gewoon aan doen zonder naar huis te worden gestuurd om zich om te kleden π