Honkeytonk Oei, die kwam er dan minder goed van af dan onze kleuter deze week 🙈 beterschap, hopelijk heeft ie er niet al te veel hinder van!

7 dagen later

Mijn dreumes is nog 1 maand een dreumes. Ik vind het net kletsen in van die korte zoveel woordjes zinnen echt zoooo cute.

En ook: mama? Knuffel! En dan komen knuffelen.
Of als ze thuiskomt of je haar ophaalt alles uit haar handen laten vallen en naar je toerennen. Mamaaaaa 🥰🥰

Zo duidelijk ook als je twee oudste zoons hebt die nog net hoi zeggen als ze je zien en knuffelen niets zo relaxed vinden (oudste nog wel maar middelste liever niet en qua knuffelen zijn man ik en L überhaupt de enigen waarmee hij dat dan soms doet..

Hopsatee Of als ze thuiskomt of je haar ophaalt alles uit haar handen laten vallen en naar je toerennen. Mamaaaaa 🥰🥰

Zo schattig!
    Mijn oudste doet dit nog steeds 😍 groep 8 he dit jaar. De middelste (groep 6 nu) is sowieso een knuffelkont, de jongste (nu groep 3) juist het minst. Die komt een knuffel halen als ze er behoefte aan heeft, verder is ze niet van het knuffelen.

18 dagen later

LilyMilie ik ken het! L heeft heel lang en nu ook weer een poosje in de fase “mama doen” gezeten. Mijn man mag niks. Soms krijst ze net zolang tot ik het doe. Echt vreselijk.

LilyMilie Ja nou ja, soms doe ik het dan wel want we hebben ook nog zoiets als op tijd de deur uit moeten 🤣 dus ik ontkom er niet altijd aan. Maar vele avonden zitten we dus met een vet hard krijsend kind aan tafel de hele maaltijd. Deed M ook altijd zo erg.

In de ochtend kleedt mijn man haar aan maar dat is altijd drama en huilen en gillen. Dus vaak beginnen we de dag dan al gestresst. Als ik het doe begint alles relaxed. Nou kan het vaak niet omdat ik andere dingen moet doen of al naar mijn werk moet maar de keren dat het wel kan doe ik het vaak wel- start de dag toch wat chiller.

M doet het gelukkig niet meer dus ik weet dat het een fase is 🤣

LilyMilie Nou ja het is meer een pick my battles ding en hoe mijn energie zelf is denk ik ook 🤣

Bottom line: ze krijgt zeker niet altijd haar zin 😂 Zeker omdat het ook niet haalbaar is. Maar ik moet wel bekennen dat ik bij S of M daar veel strakker op was omdat ik inderdaad ook niet toe wilde geven en het vooral wilde leren. Maar nu ben ik een oudere moeder van 3 en denk ik soms: fuck it, ik doe je jurk wel aan kan daarna iedereen door zonder een krijsende dreumes op de grond 🤪😂

Hopsatee Ohh leuk die fase 🤭 hier gelukkig nog niet. Hopelijk blijft dat zo haha. Bij S. en N. moest ik sowieso altijd alles doen, dus dat is een levenslange fase 🤣

Hopsatee hier ook hoor, alleen dan zonder de jurk. 🤣 Als mijn peuter gillend iets roept zeg ik wel standaard omdat ik het per se moet doen ipv mijn man: Ik versta je niet kan je dat met je normale stem vragen? En dan vraagt hij het gelukkig wel rustig.

Ik heb trouwens wel echt 2 gillende peuter kinderen -gehad- en dat ligt niet aan de opvoeding, de jongste zit gewoon nog snel hoog in zijn emoties. Ik weet bij de oudste dat het ook van de één op de andere dag opeens ophoudt. Daar hou ik mij altijd maar aan vast bij de jongste.🤣

10 dagen later

2 jaar geleden begon ik deze dag met weeën. Morgenochtend om 931 (gelijk met de ah bezorger)was ze er dan 🥰 Onze (niet meer maar toch) forever baby.

Hopsatee wauw alweer bijna 2!

Hopsatee (gelijk met de ah bezorger)

Mooie timing. Ik weet niet waarom, maar ik vraag mij dan direct af, wie de deur heeft opengedaan voor de bezorger 😂

Trees haha ik heb altijd op vrijdag de ah en ik bedoel- hoe groot is de kans toch? Maar ik had nog 1 pers nodig en dan zou ze geboren worden en toen ding dong ging de bel. Dus mijn man wilde naar beneden gaan en de verloskundige riep nee blijf hier! De kraamzorg ging naar beneden n vroeg of er een factuur mocht komen of dat hij later kon komen want er was een bevalling gaande 🤣 Nee was het antwoord dus toen heeft de kraamzorg de boodschappen betaald en kwam weer naar boven gerend en op dat moment werd ze geboren.

Ik had het gezicht van de bezorger graag gezien 🤣

Hopsatee geweldig! Dit wordt echt zo verhaal dat elk jaar verteld wordt en waarschijnlijk elke keer net een beetje mooier en extremer.

Toen ik geboren werd, lag er volgens horen en zeggen 10 meter sneeuw en heeft mijn vader met zijn blote handen een tunnel van 300 meter door de wijk gegraven, zodat de verloskundige bij ons huis kon komen. Zo soort verhaal 🤣.