Hi dames!

In het 'Wat vraag jij je af?' topic heb ik er al een berichtje over geplaatst. Alle standaard lijsten heb ik allemaal al doorlopen. N. en ik hebben dezelfde smaak dus dat is het probleem niet. We kunnen ook best een lijst maken met namen die we mooi vinden, maar bij elke naam heb ik zoiets van: nehhh, niet voor ons.

Dit was destijds de gehele lijst van onze matches:

De namen die eigenlijk uiteindelijk op ons lijstje zijn gebleven:

• Sophie: heb ik altijd al zo prachtig gevonden, als jong meisje al. Maar op de een of andere manier heb ik er nu helemaal niks mee voor onze dochter. Of zouden dat de hormonen zijn?;
  • Suze: niks mis mee, past er ook prima bij, maar zoals bij álle namen, denk ik nu: nehh, niet voor ons;
  • Zoë: deze vindt N. erg leuk. Ik qua uitspraak ook wel, maar vind het op papier maar lelijk, welke schrijfwijze dan ook. Ik blijf maar 'Zoe' lezen (als in 'zoet' zonder 't')

We staan heel erg open voor nieuwe opties, maar ik zou niet weten welke naam ik nu ineens wél leuk genoeg zou vinden 🤔

Eisen:

• Vier letters of in ieder geval twee lettergrepen;
  • Geen namen met de 'L', dat bekt niet lekker met de achternaam 😛
  • We houden verder niet van echt Amerikaanse namen, zoals Hailey ofzo.

Zuremat

Sophie is ook mijn naam die al jaren lang in mijn hoofd heb, maar ook voor mij een naam die ik waarschijnlijk niet zou geven.

Hier stonden uiteindelijk Elle (Marenthe) of Jule (Rozemarijn) bovenaan.

1986Lynn Thanks voor je input, maar helaas zit er niks bij. Jule vind ik wel leuk (als Ju-le), maar toch ook weer niet leuk genoeg om op het lijstje te zetten denk ik 🙂 Soof vind ik ook leuk, maar dan om Sophie zo te noemen, net als Saar bij Sara 😛

• [verwijderd]

Ik zie dat bijna alle namen die ik wilde opperen al zijn afgevallen 😅

Poging:

Julin
    Isa
    Noa
    Flore
    Ava
    Niene
    Eden
    Nila

Of mijn eigen naam of die van mijn kinderen 😂

Ik vindt Novi echt leuk passen bij de namen van je andere kids.😃

Van jullie oorspronkelijke lijstje vindt ik Elin erg leuk.

Snoeki Lijkt teveel op Nuri vind ik, en vind het echt een stomme naam haha, sorry 🙈 Evengoed bedankt voor het meedenken 😃

Helaas zit er nog niks bij wat ik nog niet had gevonden en afgeserveerd 😆 Maar toch bedankt allemaal! Sommige namen 'wel leuk', maar niet leuk genoeg voor ons.

[verwijderd] Haha vind de namen van jouw meiden ook leuk! Haal ze steeds door elkaar wie wie is, maar vooral F. dus. Zo heet het zusje van een goede vriendin van S. dus vind dat dan toch lastig. En weer zo'n gevalletje: 'nehhh, niet voor ons..'

Snappen jullie nu wat ik bedoel? Vind genoeg namen wel leuk, maar niet om aan onze dochter te geven. Hoe irritant is dat?! Kan me niet voorstellen dat dat nog wegtrekt hoor 😆

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Zuremat Het zusje van een vriendje op de basisschool heette ook F! Gewoon 20 jaar wachten en dan kan het prima 😂

H is de energieke blonde stuiterbal, I de brunette die je hoofdpijn bezorgd met haar bijdehante gedrag 😉

Zuremat Haha nee in dat geval moet je voor een compromis naam gaan ben ik bang. Om haar nou naamloos te laten 😆 Of gewoon wachten tot geboorte misschien heb je dan een gevoel…

Ik vind Danée nog steeds een prachtige naam.

Van jullie oorspronkelijke lijst vind ik dat je Suze en Zoë moet heroverwegen, die namen passen zo goed bij S. vooral Suze. 🥰

Ysabella Ja Suze past er ook prachtig bij vind ik. Maar waaaaarom heb ik dat 'yes-gevoel' nou niet? Of wacht ik op iets wat niet komen zal?

Danée is idd wel leuk, maar niet voor ons 😆 Net als Renée of Rhodé 😛

Zuremat Ik vind Suze heel leuk
                  Hoor! Maar ik denk ook niet dat je een wow gevoel hoeft te hebben😃