Honkeytonk
Het is meestal een paar keer heel even en dan is het klaar. Soms pakt ze haar pop wat vaker, maar ik heb niet het idee dat als er meer poppen spullen zouden worden gekocht ze daar ook mee zal spelen. Ze heeft ook strijkkralen waar ze eens mee speelt een dan laat ze het zo weer wekenlang in de kast staan. Ze maakt dan vaak ook maar 1 dingetje en dan is het klaar.

In de vakantie is er best veel schermtijd ingeslopen, ik heb daar weinig tegen gedaan omdat het wel een stuk rustiger is zo. Zonder scherm gaat ze wel spelen, maar dan is het ook van hot naar her en dan het liefst met haar knuffels en pop, dan gaat ze bedjes maken en ermee slepen en doen, tot ze zich verveelt en gaat zeuren. Ze bouwt ook wel eens een hut, daar is ze veel langer mee bezig dan dat ze er echt in speelt. Hut bouwen, even roepen dat ze erin zit en dan is het weer klaar.

Een bouwpakket dan misschien?
Praktische dingen, zoals een rugzak (frozen?😉) of biosbon od maken ook leuke cadeaus

Pimpelmeesje
    Ze heeft een hele leuke rugtas, misschien dat een bouwpakket van het één of ander wel leuk is voor haar. Ze is wel graag bezig.

• [verwijderd]

Lastig.. Ik zou dan denk ik toch gewoon geven waar ze om vraagt (eventueel een kleiner budget en het restant apart zetten voor een andere keer?). Ik kan me voorstellen dat het voor jou als zonde van het geld voelt, maar zij zal er wel blij mee zijn en uiteindelijk is toch het haar verjaardag.. de blijdschap kan ook veel waard zijn en voor haar veel betekenen, ook al verdwijnt het uiteindelijk in de kast.
    Wat wil ze zelf? Is het echt nutteloos?

En lego, als ze bouwen wel leuk vind? Dus niet de vooraf bepaalde sets als lego Friends of Disney maar gewoon zo'n koffertje met blokjes?

Dafne is ook zoals jouw dochter. Ook Playmobil en Lego wordt weinig mee gedaan. Meeste met dr Crafty Pony en toebehoren. Maak me nu al zorgen wat we in hemelsnaam voor sint en kerst moeten geven... Dus ik lees even mee.

En spelletjes? Vind ze dat leuk? Bordspellen bedoel ik dus 😬

Marshmallow
          Ik zie haar daar het geduld niet voor hebben eerlijk gezegd. Het zou dan bijv een kortdurend kaartspel moeten zijn. Memory heeft ze verschillende keren nieuw gehad, dan ging ze er stiekem mee spelen waardoor de helft kwijt raakte of opgevreten werd😅.

[verwijderd]
          Ze heeft de afgelopen maanden van alles opgenoemd wat ze wel wilde hebben, een trein, paw patrol speelgoed, een pop die plassen kan een nog heel veel meer. Als ze er nu echt mee zou spelen had ik het gekocht, ik heb met de popjes van laatst eerst afgewacht of ze er ook echt mee speelde want dan had ze er meer gekregen. Dat doet ze dus niet, het is 5 minuten interessant en dan niet meer. Ze heeft echt gezeurd en gezeurd om zo'n popje.. nu liggen ze in de kast en is de lol eraf.

Liekje81
          Sint heb ik hier afgeschaft, kerst deden we toch al niet aan😅

• [verwijderd]

Cactusje oh ja als ze daarin ook heel wispelturig was snap ik het wel. Als ze nou echt een ding wel wilde hebben zou ik het dan nog wel doen, ook al is het een onzin-aankoop. Enjoy kid, hier heb je je 900 stickers 😂
            Maar als ze in wat ze wil net zo'n korte aandachtspanne heeft snap ik dat je het echt niet meer weet 😬

Verkleedkleding misschien? (Ik wilde zeggen dat ik dat altijd een handige cadeautip vond want dan hadden ze alvast een outfit voor carnaval, maar volgens mij woon jij daar te noordelijk voor 😅). Of iets voor haar kamer, een mooi dekbedovertrek/schilderij/weet ik het?

[verwijderd]
              Ze trekt dat nooit aan😂. Een nieuwe onsie zal ze wel leuk vinden. Die ze nu heeft begint te klein te worden.

Stickers mag ze niet meer, die zaten overal behalve waar ze mochten/ moesten😭

O zo herkenbaar! Bergen speelgoed hebben ze dan en het enige wat oudste doet is aan mij vragen: 'Wat gaan we nu doen?' Ik hoop wel dat als ze ouder is ze alsnog met de playmobil gaat spelen maar voorlopig ligt dat te verstoffen in haar kast... Ik denk trouwens niet dat het realistisch is om van een kleuter te verwachten dat ze een uur met iets spelen 🙃

Ik zou één niet te duur ding doen wat ze graag wil, zodat ze daar op de dag zelf heel blij mee zal zijn. En verder misschien een dekbedovertrek of een poster of een doe-cadeau? Een cd of luisterboek? Haarfrutsels of sieraden? (oudste wil graag een ring, vonden wij wel een leuk idee)

Onesie dan indd. Misschien een poster voor haar kamer. En een niet te duur ding wat ze graag wilt en daarna gaat versloffen en iets van een uitje oid.

Als ze nergens mee speelt, is er ook niks echt te geven toch?

En dingen als magformers of smartmax? Kapla?

Mijn oudste speelt ook niet.
                  Dat is een beweegkind.
                  Die kreeg skeelers voor haar verjaardag.
                  Ik zou het ook in die hoek zoeken.
                  Stelten, klossen en de rest op de spaarrekening.

Ze kan wel samen spelen maar alleen lukt het haar niet.

Jouw dochter is toch ook een dozen kind?
                  Vindt ze kijkdozen maken niet leuk?

• [verwijderd]

Cactusje oh herkenbaar! Ik heb nog steeds vlekken op de balkondeur van waar de Dora-stickers hebben gezeten 😂

Of een proefles zeemeermin zwemmen ? Vind ze zoiets leuk?

Skeelers vind ik ook een goede tip, hier word heel wat af geskeelerd door N.

Toch6 Hier vinden ze dingen voor in bad ook leuk, knetterzout, kleurstof, spul dat t water slijmerig wordt...

Jij hebt veel over voor je kinderen, de horror helemaal met het slijmerig water. 🤣

Liekje81 Onze oudste en jongste zijn ook een beetje zo. Buiten spelen, voetballen en met vriendjes gaat top. Spelletjes ook. Lezen ook (de oudste) maar verder… 10’minuten en dan zeuren. Echt vervelend ik weet ook nooit wat te kopen. Lego, playmobil, duplo, auto’s, domino … het is allemaal maar even leuk helaas 😔 (terwijl ze op school dus wel spelen)