Honkeytonk I had gewoon zoiets van 'ene oor in, andere uit, dus die heeft nooit de moeite genomen om er überhaupt melding van te maken 🤷♀️
Zoals I de emoji bedoelde was niks meer dan het idee van popcorn eten terwijl er onderlinge drama was in de groepsapp. Het ging nergens over. Dat meisje (L) had een enorme paragraaf getypt over iets heel onzinnigs, waarop een vriend van hun (M) antwoordde dat hij geen zin/tijd had om het hele verhaal te lezen. L ontplofte, zoals gewoonlijk, en I reageerde daar dus op met 🍿🍿🍿
Dat was alles.
Zonnebloem
Bloem
Vulpen
Ik gooi hier even het hele verhaal neer, anders wordt het lastig reageren..
Maar L is nogal een probleemgeval. Ik mag en kan geen 13 jarige diagnostiseren, maar het zou me niks verbazen als iemand anders dat uiteindelijk wel gaat doen en er borderline uit komt zeg maar. Ze is nogal van het traumadumpen, en iedere dag worden I, M, en R door haar geconfronteerd met uitspraken over suïcide, zelfbeschadiging en eetstoornissen. (Dreigen, echt op een aandachtzoekende manier, ze doet niks. Op haar stories plaatsen dat ze haar armen heeft gesneden, en de volgende dag met de gym niks te zien zeg maar)
Heel rot dat zij zich zo voelt, maar een groep 13/14 jarigen kunnen hier dus niks mee. Ze hebben haar meerdere keren geadviseerd met iemand te praten, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Uiteindelijk hebben ze L wel zo ver gekregen dat die (samen met I ter ondersteuning) naar de mentor ging, en er was afgesproken dat wanneer L weer dreigde met zelfbeschadiging/zelfmoord I dan de moeder van L zou appen. (Hierover heeft de ondersteuningscoordinator ook aangegeven dat school daarin fout zat en daarmee te veel verantwoordelijkheid bij I hebben gelegd)
Maar vanaf dat moment zijn het dus met name R en M geweest die als psycholoog moesten fungeren, omdat L bang werd dat I het tegen haar moeder zou zeggen, en omdat I duidelijke grenzen is gaan stellen.
Inmiddels is dit dus al een jaar aan de gang. L gebruikt dat groepje echt als dumpplaats voor alle emotionele problemen, ontploft om de haverklap om niks, of dreigt continu zichzelf iets aan te doen.
Nu schijnt dat M het vorige week ook even spuugzat was, en die heeft als reactie tegen haar gezegd "ga 113 maar bellen".
Waarop die moeder is geflipt en de school heeft ingeschakeld, en er dingen over het hele groepje bij gehaald zijn in de klacht, waaronder dus de popcorn emoji van I.
Nu moesten I, R en M dus op gesprek komen, en moeten ze hun excuses aanbieden.
Ik was het daar totaal niet mee eens, want die 3 verdienen een medaille voor alles wat ze voor L gedaan hebben. Dus ik heb gemaild dat ik het daar niet mee eens ben, en het compleet de omgekeerde wereld is.
De school heeft zelf afgesproken met het groepje dat als L weer bezig is met dreigen met suïcide, dat ze daar niet in mee moeten gaan, maar L doorverwijzen naar een volwassene, en M heeft precies dat gedaan, maar dan naar een anonieme telefoonlijn doorverwezen 🤷♀️
Maar de OC gaf aan dat de school de 113 uitspraak wel serieus moet nemen, wat ik op zich ergens ook wel kan begrijpen (al sta ik volledig achter M), waardoor het popcorn gedoe automatisch ook behandeld moet worden omdat het een klacht is naar de hele groep..
I weigert de excuses aan te bieden. Die wil eerst excuses van L voor haar uitspraak, en een bedankje dat I een half jaar lang eten mee heeft genomen voor L omdat ze anders dreigde niet te eten.
Vind ik op zich ook best fair, maar het is dus allemaal nog niet afgelopen 🍿🍿🍿