Het is geweldig! Dochter lijkt een hobby te hebben gevonden. Mijn oudste dochter is itt de jongste nooit echt van de hobby’s geweest. Bakken van taarten etc vindt ze leuk, maar dat gaan we niet elke dag doen. Haar schermtijd was de laatste paar maanden dramatisch hoog. Ik heb haar dus weer beperkte schermtijd gegeven. Week 1 gemopper, week 2 begon ze uit zichzelf uit pure verveling de vaatwasser leeg te ruimen, liep ze elke dag met de hond en gaf ze zelfs aan dat ze ramen wilde leren lappen. Ik vond het tot zoverre al geslaagd.
Alleen nog steeds geen hobby. Alles wat ik bedacht was stom, maar ze kon zelf ook niks bedenken. Afgesproken dat zij iets ging bedenken en dat ik haar dan zou faciliteren/ helpen etc met wat ze nodig heeft.
Gisterenavond. Ik wil leren piano spelen. Oké prima. Proefabonnement op simpley piano genomen en ze heeft urenlang achter de piano gezeten. Net komt ze thuis uit school en duikt direct weer achter de piano. Ik vind het echt super leuk. Normaal stranden haar nieuwe hobby’s al na 5 minuten met de opmerking ‘ik heb hier geen geduld voor’.
Ze heeft echt een heel goed ritmegevoel met dank aan de genen van mijn man en hopelijk ook het muzikale gehoor van haar vader en niet dat van mij. Ze kan ook goed zingen (ook duidelijk niet van mij) en heeft net ook bedacht dat ze dit er straks ook bij wil gaan doen. Nu hopen dat ze dit vol houdt.