Trees Ik had geen cent of een uitzet toen ik op mijn 18e de deur uitging, maar ik vond dat toen en nu achteraf gezien nog steeds geen issue. Ik hoefde niet eens een uitzet.
Ik was bijna jarig toen ik het huis uit ging, dus ik kreeg een stofzuiger van mijn moeder, een pannenset van mijn oma, van mijn vader behang, verf en gordijnen en mijn vriendengroep had geld bij elkaar gelegd voor de vloer. (Niet noodzakelijk, maar die was gewoon lelijk)
Maar wat ik sowieso niet snap aan het hele sparen voor een uitzet verhaal: de meeste mensen gaan toch eerst op kamers wonen? In een studentenhuis zijn dingen als wasmachines etc toch al aanwezig en gedeeld? Op zo'n kamer heb je toch geen plaats voor een complete inboedel?
Ik nam gewoon mijn eigen bed, kast en bureau mee. Bij de Xenos heb ik toen zo'n vissersstoeltje gekocht voor 10 euro voor op het dakterras, maar meer had ik ook niet nodig.
Ik heb de jaren 50 associatie dus ook, dat je meteen een compleet huis moet inrichten omdat je direct gaat trouwen. 🤔