Sevenof9 dat ben ik volledig met je eens. Ik denk dat het bij I nog een beetje zit in het feit dat haar pestkoppen zo waren, en ze 'de emo's' als veilig is gaan zien. Ze is zelf zo hard veroordeeld op haar uiterlijk door dat soort type meiden (ook allemaal blond toevallig), dat ze niet doorheeft dat ze het andersom nu zelf ook is gaan doen. Ik heb haar daar al eerder op aangesproken, toen was ze er nog niet klaar voor om het te horen.
Ze is de afgelopen jaren zelf ook alternatief geweest, dat was echt een pantser, maar daar is ze sindskort overheen aan het groeien (ze had vandaag zelf nota bene een roze vestje met wit kanten topje aan, had zelfs make-up op en sieraden aan. Met 2 piercings, dat dan weer wel 😝), maar zo'n eerste kennismaking is spannend, ze was nerveus, en haar eerste instinct is dus zoeken naar de veiligheid van de emo's. Maar die waren er niet..
Ik ga daar de aankomende tijd nog wel over in gesprek met haar, alleen ze had duidelijk aangegeven dat ze daar vandaag geen behoefte aan had en gewoon even tijd nodig had.
Maar eerlijk, ik denk dat het juist heel goed is voor I dat dit nu gebeurt. Het is even niet leuk, maar het gooit haar wel uit haar comfortzone en het geeft haar de kans om succeservaringen op te gaan doen met mensen die anders zijn dan de veilige bubbel die zij kent. Als ze later werkt, kan ze ook niet zeggen dat ze alleen wil werken voor alternatieve klanten. En haar huidige vrienden passen ook niet meer bij haar, dus er beginnen ook al scheuren te komen in haar idee van 'veilige mensen'.
Ze is er klaar voor om uit haar bubbel te gaan, ze beseft het alleen zelf nog niet. Ze is de afgelopen tijd zelf óók enorm veel veranderd, dus waarschijnlijk zullen de alternatievelingen haar veel te roze vinden om mee om te gaan 😅
Wat ik wel begrijp, is dat ze graag vrienden wil die ook van manga's en anime houden, want die had ze ook de afgelopen jaren niet. Maar dat iemand niet rondloopt in een anime shirt betekent niet dat ze het niet kijken/lezen. Dus ze heeft geen andere keuze dan open te staan voor het onbekende en gesprekken aan te gaan om dat te ontdekken. En wie weet ontdekt ze dan wel andere gemeenschappelijke dingen 🤷♀️
Maar vandaag is het gewoon stom, en dat mag ook 😉