@CrazyCatLady als je loopt te klagen over je tuin en je kan het zelf niet meer onderhouden en/of kan niemand daarvoor inhuren, vind ik ook dat het ophoudt. Dat zou voor mij een reden zijn om wel naar een appartement te gaan. Er zijn gewoon grenzen en soms is het niet anders.
Daarnaast maakt het denk ik ook uit of het echt een hobby is voor hoe lang een eigen tuin nog te doen is. Ik las een poos geleden een artikel in een tuinblad van een man die volledig rolstoelgebonden was met een joekel van een tuin. Hij had heel veel aanpassingen bedacht om het toch te laten werken, maar dat kwam ook omdat het zijn lust en leven was. Ik gebruik zelf een speciaal tuin-karretje in de tuin. Word verkocht als ideaal voor senioren met gewrichtsklachten π.
CrazyCatLady Edit: gedachte, zouden er meer mensen bereid zijn om te verhuizen naar een appartementencomplex als er een gezamenlijke (gemeente-) tuin is? π€
Dat zou ik dus echt een topidee vinden!
Ik heb dus liever een iniminihuisje dan geen tuin. Tuinieren is een hobby en schoonmaken niet. Als ik moet kiezen waar ik mijn energie aan besteed dan wordt het de tuin en vind ik 1 slaapkamer ook prima. Ik kan dan altijd nog een pipowagen in de tuin zetten als extra logeerkamer/ hobbykamer π
Vulpen Op een balkon moet je wel je planten meer water geven.
Ik geef mijn planten in de tuin ook dagelijks water π