Trees maar mensen verkijken zich ook erg op die verhoudingen. Ik hoor het bij de vrienden en zussen van mijn moeder ook, dan betaal ik hetzelfde voor minder ruimte. En dat klopt natuurlijk wel, maar mijn moeder kwam bijvoorbeeld nooit meer op zolder, behalve om zo af en toe wat neer te zetten wat ze niet gebruikte. Dus heb je die ruimte dan nodig? Een vriendin van haar gebruikt 1 slaapkamer van de 4, waarom wil je ze dan allemaal houden? Het onderhoud lukt mensen dan vaak niet meer, maar ze willen niet voor hetzelfde geld kleiner wonen. Het is ook heel erg een gevoelskwestie, het eigenlijk niet overzien, waardoor de doorstroming lastiger gaat dan nodig. En dat bedoel ik niet vervelend, ik zie/zag het bij mijn ouders en schoonouders ook, maar ik zie na de verhuizing van mijn moeder ook, dat het ook voor een groot deel angst en emotie is, waar we ook meer informatie over zouden kunnen geven
Met huren heb je het natuurlijk wel erger dan met kopen, als je, zoals hier in de buurt veel mensen, al 40 tot 60 jaar in hetzelfde huis woont, dan betaal je veel minder dan nieuwere bewoners, dan is het verschil naar een appartement huren wel groter