Dank voor jullie antwoorden ik moest even checken of ik geen kreng ben.🙈
T wilde een poos terug een andere kleur op haar kamer en had de kleur die erop zat zelf gekozen nog geen twee jaar geleden.
Wij zeiden prima, je gaat jezelf verdiepen in wat je wilt, wat je nodig hebt én zelf schilderen met aanwijzingen van ons. Goede leerschool voor later. Zo gedaan. T was zo trots als wat na afloop.
Een van mijn beste vriendinnen is pas gescheiden en heeft sinds een week of 4 een huis. Haar kinderen zijn 18 (zoon) en 21 (dochter).
Ze heeft hulp van vrienden met schoonmaken, verhuizen enz. Mijn man en ik helpen ook waar kan.
De kinderen doen eigenlijk niets… ja, zeggen ‘dit moet in de woonkamer op de muur, en dit meubel moet je kopen. Dochter heeft wel haar eigen bureau in elkaar gezet. Maar daar stopt het eigenlijk…
Nu heeft moeder voor zoon zijn kamer geschilderd. Zegt hij doodleuk ‘maar dat is niet goede goede kleur! De muren moeten zwart!’ Het is nu bijna zwart, zeg maar echt heel donker grijs. En is weer vertrokken 😱😱😱
Mijn broek zakt af als ik dat hoor! 😳
Ze gaat dus vanmiddag nieuwe verf halen en het over schilderen.
Ik denk dat ze dit doet uit schuldgevoel naar de kinderen toe…
Ik probeer nog voorzichtig iets te zeggen als ‘het is mooi als ze zo iets leren voor als ze later zelf een huis hebben.’ Of ‘het is goed dat ze leren dat dit soort dingen moeite kosten en niet vanzelf gaan.
Blij dat jullie ook dingen verwachten van jullie kinderen en ik geen loeder ben.