@Bloem hier nog eentje die meerdere studies heeft gedaan. Ik heb ze wel afgemaakt, maar mijn eerste studie was echt een hel waar ik gewoon mee had moeten stoppen. Maar ik wilde mezelf bewijzen, en hoe verder ik in de studie kwam, hoe moeilijker ik het vond om er de brui aan te geven.
Uiteindelijk heb ik die studie met heel veel vertraging en daardoor bijkomende kosten afgemaakt, terwijl ik er daarna nooit meer wat mee heb gedaan.
Door die ellende kwam ik er echter wel achter wat ik wél leuk vond qua studie. Ik was een stuk ouder toen ik die studie begon, maar daardoor ook veel meer gemotiveerd. Het jonge en onzekere van de middelbare school was er af en ik wist waar ik voor ging.
Tijdens die studie heb ik ontzettend genoten en keihard gewerkt. Ik ben wel met een achterstand op de arbeidsmarkt en woningmarkt begonnen hierdoor qua leeftijd, maar ach. Mijn partner zat in precies hetzelfde bootje, dus dat matchte gelukkig prima 👍🏻
Verder hoop ik vooral heel erg dat je zoon het mentaal weer lekker op orde krijgt.
Nadat ik was uitgevallen op mijn studie, heb ik mezelf ook moeten dwingen om een suf baantje te nemen en vrijwilligerswerk te doen. Een goed dagritme was echt ontzettend belangrijk, ik merkte dat ik zonder dat echt heel snel in de put en depressies zakte. Uiteindelijk is deze periode van rust en ritme zonder stress heel goed voor me geweest en heb ik echt het leven weer kunnen oppakken.