Dit was ook mijn eerste gedachte, maar ik was nog aan het bedenken of ik dit echt ging typen😂. Ik zou dus zijn bed ook vol met kruimels dumpen etc.
Hier werd de dreiging van vieze schoenen in hun bed, waar ik dagelijks in de gang letterlijk over struikelde, ondanks de aanwezigheid van een schoenenkast, ook niet op prijs gesteld. Uiteindeljk nooit zo ver gekomen, want dit vonden ze toch smerig. Ik had last van hun schoenen, had het al te vaak gevraagd en ik wilden dat zij er ook last van zouden gaan ondervinden.
Of het apparaat waarop hij gamet achter slot en grendel. Als hij klaar is met zijn huiswerk, mag hij weer.
Huiswerk ligt denk ik ook aan de reden waarom. Ik zou eerst op een rustig moment bespreken waarom het niet lukt. Is het puur laksheid, dan is het eigen verantwoordelijkheid. Mogelijk dat ik ook zou laten kennismaken met ongeschoold werk en dan iets waar jij voordeel aan hebt. Niks mis met ongeschoold werk, maar wel de vraag of hij dit graag de rest van zijn leven wil doen. Kies dan uiteraard wel iets uit wat zwaar, saai en smerig werk is.
Ik denk dat je vooral iets moet vinden, waar hij echt last van heeft. Je kan het eens proberen. Heel rustig aangeven dat dit de consequentie is en dat hij zelf mag kiezen wat hij wil. Verder geen ruzie of discussie. Probeert hij waarschijnlijk wel, maar dan gewoon je schouders ophalen en aangeven dat je duidelijk bent geweest en verder negeren. Ik reageer vaak juist heel laconiek. Ze geven dan vrij snel op. Checken misschien nog even of ik het echt meen, maar daar komen ze snel genoeg achter.