Trees Waarschijnlijk gaat dat weer heel veel gezucht en gedraai van de ogen opleveren (ik hou regelmatig pleidooien mbt gelijke rechten/ behandeling etc voor mannen en vrouwen 😇)
Haha dit is zo herkenbaar!
Hier laatst echt precies dezelfde situatie meegemaakt, ook voormalig pestkop, op een back on track school, en nu zwanger.
Het verschil is alleen dat H inmiddels zelf ook fel tegen de dubbele standaard is, en de vader net zo'n idioot vind.
Ik heb uiteindelijk het gesprek wel gedraaid naar iets in de trant van het meisje zelf is ook slachtoffer, en waar zijn haar ouders in dit verhaal?
Meisjes van 15 met een gezonde thuis situatie komen over het algemeen ook niet zo maar terecht op time out scholen, en zoeken geen liefde/aandacht dmv seks met zo veel mogelijk jongens. Daar zit iets achter.
Ik ga echt niet pretenderen heilig te zijn hoor, en een ongelukje kan altijd gebeuren, maar tegelijkertijd weet ik ook dat mijn kinderen niet in een situatie zullen komen dat ze 6/7 maanden zwanger zijn, het niet tegen hun ouders durfden te vertellen, niet wisten wat ze moesten doen en nu te laat voor eventuele abortus zeg maar (wat bij H's oude klasgenootje het geval was).
Ze hebben tot in den treure voorlichting gehad, weten waar ze een morning after pil kunnen halen, of als ze dat eng vinden, weten ze ook dat ze een appje mogen sturen en ik die dezelfde dag nog haal, no questions asked. Ik ben ook op de hoogte van hun cyclussen, en de zwangerschapstesten liggen naast de verzameling condooms en anticonceptie in de badkamer, alsof het een all you can eat buffet is 🤣
Maar bovenal, ze weten dat ik ze nooit, maar dan ook nóóit zal veroordelen, en zal helpen als het nodig is.
Maar niet ieder kind heeft dat thuis. Er zijn zó veel kinderen die niet durven te praten met hun ouders over dat soort onderwerpen, die in paniek raken en hun kop in het zand steken. Of die emotioneel verwaarloosd worden thuis, en aandacht en liefde verwarren met seks.
Ik was zelf zo'n kind (niet zo ver gaand als meerdere partners op een dag, maar ook niet bepaald verantwoordelijk), en dat was echt niet omdat ik zo gelukkig was en het gewoon cool vond ofzo.
Er zit altijd iets achter.
Het is makkelijk om te oordelen over de 15jarigen, het meisje of de jongen, maar zij zijn net zo goed slachtoffers van slechte begeleiding thuis. Het zijn zelf nog kinderen..