Zonnebloem maar dat is natuurlijk volslagen belachelijk. Aangifte doen over een mogelijke roddel is hetzelfde als naar halt moeten omdat I een gum van de docent heeft gestolen, of mogelijk een snoepje heeft gejat als kleuter. Andere vragen die ik I heb gesteld toen we aan het speculeren waren: heb je per ongeluk een picknick-wagentje omgeduwd? Of heb je toevallig geniest op iemands precious fatbike?
In een normale conflictsituatie wordt het gewoon besproken met de mentor of leerlingcoordinator, dus als halt erbij betrokken wordt gaat het wel verder dan dat.
De reden dat onze speculaties zo belachelijk waren, is omdat I gewoon een goed kind is. Uiteraard maakt die ook fouten, net als iedere andere puber, maar niet op een niveau dat halt erbij betrokken zou moeten worden. Vandaar dat we ook alleen belachelijke redenen konden bedenken π€·ββοΈ
Maar waar ik me momenteel wel aan irriteer, is dat je nu meerdere malen dingen gepost hebt als feiten, die gewoon niet waar zijn, waarmee je mijn ervaring ontkent.
Zonnebloem
Zonnebloem
Dit was wellicht het geval de laatste keer dat jij actief op een middelbare school geweest bent, wat zo'n pak 'm beet 15 jaar geleden is geweest?
Maar protocollen zijn gewoon veranderd, wat jij ongetwijfeld ook zal gaan ontdekken wanneer jouw kinderen de leeftijd bereiken om naar een middelbare school te gaan.
Ik daarentegen kan iedere week weer op komen dagen voor een voorlichtingsavond over iedere ontwikkeling, en krijg algemene mails over iedere scheet. Ik weet dus ook wanneer het halt-spreekuur is begonnen op onze school, wie de contactpersoon daar is, wanneer haar spreekuren zijn en hoe het protocol in elkaar zit. Dat was ook de insteek van mijn bericht, ik wéét wat I's rechten zijn, welke stappen er aan vooraf moeten gaan voordat er een halt afspraak gemaakt wordt, en dat zo'n gesprek niet mag plaatsvinden zonder mijn toestemming en aanwezigheid. Ik postte hier dus omdat het juiste protocol niet gevolgd was, en we geen idee hadden wat daar de reden van kon zijn.
Maar vervolgens moet ik meerdere malen jou gaan wijzen op jouw verouderde feiten die mijn kennis ontkennen, terwijl het je in plaats daarvan zou sieren om zelf te erkennen dat jij niet genoeg ervaring hebt in de actuele stand van zaken.
En op zo'n punt komt dit:
Zonnebloem ze had het over een eventuele aangifte.
Deze spreekuren op school lijken mij erg nuttig en totaal iets anders als een aangifte die op school word afgehandeld. π
Gewoon over alsof je me belachelijk aan het maken bent, en dat stel ik niet op prijs.