Toch6 ik had ze (extra) corvee laten doen denk ik, als het echt alleen "aanwezig zijn bij" was en verder geen gekke dingen.
Ik zei exact hetzelfde.
Maar het lijkt wel wat mee te vallen. Vanochtend dochter gesproken en ze worden niet naar huis gestuurd met de trein. M.b.t. schorsing weet ik niet. Vorig jaar is er drugs gebruikt door iemand op kamp en kreeg deze straf. Ik vraag mij nu af of ze zelf hebben bedacht dat dit de straf was of dat dit echt zo gezegd is. Ik vind drugsgebruik toch wel van een hele andere orde dan dit.
Honkeytonk Van school geschorst worden is over het algemeen toch wel pas bij fysieke incidenten die vaker dan 1x voorkomen.
Ze zijn hierin wel heel erg strikt. Bij het eerste fysieke incident wordt je direct geschorst, maar ook bij pesten, verbaal geweld etc. is er echt een nultolerantiebeleid. Worden ouders direct gebeld en volgt er relatief snel al een dag schorsing. Dit heeft met de veiligheid en de sfeer te maken en ik vind dat weer wat anders dan een groep meiden die gaan lopen meten bij de jongens tijdens een kamp. Ik vind schorsing in dit geval ook echt overdreven.
Wat ik wel heel sneu vind, is dat een van de meiden van Irakese afkomst en haar ouders onwijs streng zijn mbt jongens. Het meisje heeft net de hele vakantie huisarrest gehad en moest haar telefoon inleveren, omdat ze stiekem contact had met een jongen. Zij gaat thuis echt in de problemen komen en de rest van de meiden niet. Voelt wel wat oneerlijk 😟