Zonnebloem Vele zullen ons streng vinden, maar een zware consequentie is de enige manier zoals bijvoorbeeld niet BMX-en.
Ik vind dit niet streng, maar terecht van jouw kant. Ze hebben het hier ook weleens gezegd toen ze jong waren en daar volgden ook direct consequenties op. Consequenties die veel indruk maakten, zoals niet naar ballet mogen of een gepland uitje cancelen.
Ik zie nu het voorbeeld wat er gebeurd als ze puber zijn en je dit niet doet 😬. Ze mogen boos zijn, ze mogen geïrriteerd zijn of whatever, maar we gaan elkaar niet uitschelden of zo respectloos met elkaar omgaan.
Die ene dame richting haar vader. Ze komt samen met mijn dochter uit school, haar vader vraagt: hoe was jullie dag en zal ik wat drinken voor jullie pakken, en zei zegt: hou je bek dikzak. Pas had ze wel straf gekregen. Ze zou met dochter gaan winkelen en zou 20 euro van ouders krijgen. Kreeg ze niet meer vanwege de straf, maar halverwege het winkelen heeft ze haar ouders een tikkie gestuurd voor 50 euro met de mededeling ‘dit is geen vraag,’ en ouders maken het gewoon over 😳.
Huggybird bizar toch. Ik snap niet zo goed waarom je als ouder dan niks zegt.