T is helemaal fan van de menstruatie onderbroeken. Ik heb ze na haar eerste menstruatie gekocht omdat ze best veel stress had over doorlekken. Dus ik zei, maandverband erin en je kan niet doorlekken 👍 weg stress. Nu heeft ze het er met haar vriendinnen over gehad en haar bff R heeft gedegen onderzoek gedaan en haar moeder kunnen overtuigen deze broekjes ook te kopen. (Ze moest met goede argumenten komen wilde haar moeder ze betalen 😉) R vertelde tegen T dat ze bij een lange dag school begint met zo’n broekje mét maandverband, zodat ze niet haar hele onderbroek hoeft te wisselen, en na de lunch geen maandverband gebruikt en dat dat heel fijn is. Dus T is dat eens (zonder overleg) gaan proberen en dat bevalt haar prima. ik vroeg of dat dan niet vies voelt als je je broek weer optrekt na het plassen, maar dat is dus niet zo. Eigenlijk wil ze niet meer anders…. 🤔 heb er net nog vijf bij besteld voor haar….
Heb wel afgesproken dat ze er goed mee om moet gaan qua hygiëne, uit spoelen, in water zetten enz. En op tijd moet aangeven dat er gewassen moet worden.