Vulpen Maar wel een kleine studie, dus je leert mensen gauw kennen en docenten kennen jou ook, dat maakt denk ik veel verschil!
Dat had ik inderdaad in mijn masterjaar neuropsychologie (we waren met 7 mensen โde tussen wal en het schip studentenโ ivm overgang doctoraal naar mastersysteem) en dat was echt geweldig. Als we college hadden zaten we samen met elkaar aan een paar tafels met de docent te discussiรซren en was veel meer op maat gemaakt. Daardoor durfde ik ook nauwelijks nog te skippen, want dat viel nogal op. Je bouwde ook veel meer een band op met medestudenten en docenten.
Overigens vond ik de jaren ervoor ook fijn, ondanks dat het massaal en weinig persoonlijk was. Het hbo zou voor mij dus weer echt niks zijn. Verplichte lesuren en in groepjes aan opdrachten werken, vind ik dus echt horror. De vrijheid, zelf kunnen bepalen of ik ga en mijn eigen ding doen past veel beter bij mij. Ik ben niet voor niks zzp-er geworden natuurlijk ๐.
Pimpelmeesje Ik vond het ook bijzonder om te horen hoe weinig contacturen er waren op de andere faculteiten, dat is op de beta faculteit wel anders.
Ik weet nog dat de opleidingen biologie en farmacie echt megaveel contacturen hadden. Was echt niet te vergelijken met bijv sociale wetenschappen. Ik vond dat toen altijd heel sneu voor ze ๐คฃ (zegt vooral iets over mij toen).