Ik ga maxi eens jullie posts laten lezen als hij weer klaagt. Ik maakte vroeger ook gewoon huiswerk na school en daar ging meestal nog best een paar uur inzitten. Hij hoefde vorig jaar nauwelijks iets te doen omdat hij alles in de klas al afkreeg en de tijd dat hij thuis werkte tijdens de lockdown was hij ook al klaar ruim voor de normale eindtijd van school. Voor dit jaar is er afgesproken dat er per vak maximaal een kwartier aan huiswerk mag worden opgegeven omdat ze langere dagen hebben en straks nog extra lessen krijgen vanuit de NPO-gelden. Dus maximale huiswerktijd is 1,5uur, maar er kan in de les al worden gewerkt.
Wij hebben geen enkele vorm van regel omtrent huiswerk maken, het enige is dat wij na 21.00 sowieso niet meer overhoren en dat we alleen overhoren voor toetsen die minimaal overmorgen zijn. Maar dat laatste is bescherming voor hem, eerder overhoorde we wel eens de avond van tevoren, maar dan sliep hij nauwelijks omdat er altijd dingen waren die hij niet wist en daardoor raakte hij elke keer van slag. Ik moet ook zeggen dat er geen reden is voor regels, hij maakt het uit zichzelf al zodra het wordt opgegeven, dat scheelt natuurlijk een hoop, maar ik vind de hoeveelheid die hij krijgt en de totale schooltijd nogal meevallen en daar klaagt hij heel hard over. Als ik jullie verhalen dan lees, dan vind ik echt dat hij overdrijft. Maar dat zal ik maar niet hardop tegen een puber zeggen ๐คฃ