Huggybird Met welke gedachten wilden ze dat opwekken/vervroegen dan? Alleen al vanwege vervroegde kans op botontkalking (door overgang) zou je dat niet moeten willen. Fijn dat je uiteindelijk met de pil verder kon.
Trees Dat was ook best heftig nog geen 40 en je wordt letterlijk in het diepe gegooid. Er was wel gezegd dat ik de overgang kon verwachten,maar meer dan opvliegers werd er niet gezegd. Doordat het door medische reden komt, val je er gelijk middenin en red je maar. Na 2 weken mocht/moest ik aan de hormoontherapie en na verschillende dingen uitproberen heb ik iets gevonden dat het voor mijzelf en mijn omgeving dragelijk maakt. ๐ Was ook het laatste middel want verder is er niets, dat is het leuke omdat ik zowel eileiders/stokken als baarmoeder mis. Overigens heb ik nogsteeds klachten hoor, maar minder en de medicijnen moet ik 10jaar nemen.
Denk dat bijna iedereen wel de opvliegers kent, maar er zijn nog zoveel onbekende/niet direct zichtbare gevolgen of dingen die ergens anders aan worden gelinkt. Lang leve Dr.Google. Eigenlijk zou je net als de uitnodiging voor het uitstrijkje ed ook een folder moeten ontvangen na je 35e met informatie over de (pre/post) menopauze en alles wat erbij hoort.