We hebben dochter weer opnieuw aangemeld ivm adhd en opstarten van eventuele medicatie. Ondanks alle inspanningen van ons en school loopt ze toch vast in haar concentratieproblemen.
De planner belde net om een afspraak te maken voor een telefonische screening en ik heb direct weer stennis zitten schoppen 😬. Ik heb dus bewust voor deze zorgaanbieder gekozen ivm relatief korte wachttijden. Wat blijkt net, ik heb dus over 5 weken een telefonische screening en dan pas gaat de wachttijd tot de intake in. Ik geef dus aan dat dit niet correct en dat ze hiermee kunstmatige lage wachttijden creëren op papier, terwijl deze in werkelijkheid 5 weken langer is.
Gaat ze uitleggen dat het logisch is, want de behandelaar moet eerst beoordelen of dochter daar wel passend is qua hulpvraag etc. en dan pas kunnen ze de wachttijd laten ingaan blablablabla.
Ik heb haar even fijntjes gewezen op de ‘transparantieregeling’ van onze gemeente, waarin staat dat de wachttijd vermeld op hun website hoort te gaan over de tijd vanaf moment van aanmelding tot aan de intake. Deze zogenaamde lage wachttijden gebruiken ze vast en zeker in hun tariefonderhandelingen met de gemeentes etc., maar dat gaan we dus mooi niet doen over de rug van kinderen. Ik ben nu al geneigd om naar een ander te gaan. Het is zo commerciële partij en daar ben ik al geen fan van.