[verwijderd] ja ze deden ook echt best zeer maar ja.. wel echte All Stars .. dus .. 😂
Ik snap je gedachten hoor! Het is gewoon makkelijker als hetzelfde bent als de meerderheid, als je valt binnen wat de grootste groep acht dat normaal, leuk, mooi, goed, bewonderenswaardig is. Liggen je interesses, talenten, uiterlijk, brein, whatever daarbuiten dan kan het nog wel eens heel moeilijk worden voor je. Respect voor je kinderen dat ze dicht bij zichzelf blijven ipv hun eigen opgeven/aanpassen/maskeren om erbij te horen. Maar dat je soms denkt ‘was je maar…’ is echt niet raar. We zijn groepsdieren uiteindelijk, in de groep ben je veilig daarbuiten niet. Een normale gedachte waar je jezelf niet voor hoeft te straffen. Vind ik dan.
Ik heb het wel eens met Robbie. Hij is een autist. Het leven zal makkelijker voor hem zijn als hij dat niet was (denk ik, hij geeft er vooralsnog niets om, maar is ook pas 5 natuurlijk. En autist 🤣 ) Maar als ik dan doordenk dan zou ik niet eens willen dat hij niet-autist was. Want dit is wie hij is. Als hij geen autist zou zijn dan zou hij Robbie niet zijn. En ik wil Robbie zoals hij is.
En uiteindelijk komen ze er wel! Jouw kinderen zéker. De middelbare school wordt misschien deels uitzitten, maar daarna vinden ze hun mensen; hun vrienden, partner, hun wereld en komt het helemaal goed!