Is dit herkenbaar voor mensen? Hoe losten jullie dit op? Ze is nog niet zindelijk, dus het bed is regelmatig nat.

Ze heeft al haar slaapzak achterstevoren aan. Romper aan, maakt ze los. Onderbroek heeft ook niet geholpen. We hebben nu luierbroekjes geprobeerd en die heeft ze vanavond ook al open gescheurd. Nu ligt ze in bed met een luierbroekje, romper en onderbroek over de romper. En slaapzak.

Ze ligt nog in een ledikantje. Dus ik zat eventueel te denken om haar over te doen naar een groot bed. Dan kan ze er zelf uit en eventueel op een potje gaan als ze moet plassen. Misschien dat ze een luier gewoon niet meer fijn vindt. Maar geen idee of dat gaat werken

Hoe gaat het overdag, gaat ze dan al wel eens op het potje?

Hier was dat een fase z na een week of 2 deed hij het s nachts niet meer. Overdag nog wel, maar dan wil hij een nieuwe of op potje ofzo. Dat vind ik dan ook niet zo erg.

Vlak voor ik gisteravond naar bed ging bedacht ik me dat ik zoiets waarschijnlijk op zou lossen met tape, bijv schilderstape. Luier aan, tape een paar keer rond het buik en rug stuk van de luier, romper en slaapzak aan.

Cactusje 🤣🤣🤣

Plak je met de tape ook het kind aan de muur als het niet luisterd? 🤣

[verwijderd] wat vervelend en lastig zeg. Kan je vragen waarom ze dit doet al dan niet met zelf mogelijke antwoorden geven aan haar. Of is ze nog niet zover dat ze dat begrijpt/op kan reageren?

Erop reageren kan ze nog niet. Begrijpen denk ik wel.

Ze doet het alleen als ze in bed ligt. Een tijdje ook overdag, maar dat is nu niet meer. Maar daar hebben we natuurlijk ook sneller op in kunnen spelen omdat je dat sneller ziet.

Ik dacht eerst dat ze het alleen 's ochtends deed. Maar laatst ook 's avonds al een keer.
      Het zal misschien een stukje verveling zijn. Als ze niet kan slapen ofzo. Maar het zou me niets verbazen als ze de luier ook zat is. Die indruk heb ik al wel vaker. Maar het naar de wc gaan (we zetten haar er wel eens op met verkleiner, ook als ik het idee heb dat ze moet plassen) snapt ze nog niet helemaal.

Ik heb nu een jumpsuitje besteld met de rits aan de achterkant en tot halverwege haar rug. Die dan in haar nek sluit. Dus dat wordt misschien nog lastig om uit te krijgen. En dan kan ze ook niet bij haar luier.
      Die moeten nog binnen komen, dus of het werkt, is maar te zien.

De situatie is bij ons al ruim een half jaar zo. Mijn zoon is natuurijk ouder, maar heeft de ontwikkelingsleeftijd van jouw kindje, ongeveer 1,5 jaar. En die trekt dus ook de luier uit. Niks helpt, ook geen rompers met broeken eroverheen, ook geen pakjes met een rits op de rug. Wij wassen nu dus al een half jaar elke dag 1 tot soms wel 3 sets beddengoed (matrashoes, dekbed + dekbedhoes). De energierekening rijst de pan uit en we hebben zelfs het matras moeten vervangen.

Sorry dat ik geen tips voor je heb, maar ik wilde laten weten dat je niet de enige bent die hier doorheen gaat. Ik ben ook de wanhoop nabij, dus lees mee. Ik hoop dat het bij jou eerder voorbij gaat dan hier...

• Soturi hebben hierop gereageerd.

Manque Ik wil op vind ik leuk drukken. Maar dat is het natuurlijk niet.
        Ik kan het zelf nog wel luchtig zien omdat de kans dat het een fase is hier een stuk groter is dan bij jou. Voor jullie lijkt het me nog weer een stuk lastiger. En een stuk meer urine enzo natuurlijk ook nog

Manque Voor jullie erg praktisch. R slaapt nog in haar ledikant. En dus peutermatras. Dat scheelt sowieso ook. Voor hierna krijgt ze eerst het matras waar nu mijn vriend nog op slaapt. Dan haalt hij zichzelf een andere. Als het probleem dan nog speelt, is het wat minder erg als die weggegooid moet worden.

[verwijderd] Wij zijn wat dat betreft totaal niet preuts richting de kinderen. En ik houd niet van dichte deuren, dus als het even kan, ga ik naar de wc met de deur wagenwijd open. Dus ze komt regelmatig binnen. Ik probeer al bewust te noemen dat mama dan aan het plassen is.