Ik ben op zoek naar tips van diegene die ze gebruiken. Ik heb extreem vettig haar, moet zeker om de dag wassen, eigenlijk elke dag maar dat probeer ik niet te doen. We noemen het maar een familiekwaal mijn vader heeft er ook last van. We hebben extreem fijn haar, wel veel maar omdat het zo fijn is lijkt het niet veel. Begrijpen jullie het nog 😂 ik heb nu dus goede recensies gelezen over de haarzeep maar er zijn zoveel verschillende ik snap er niks meer van. Ik zoek dus:

• een voor vet haar
  • daarnaast ook voor fijn haar
  • maar ook voor een gevoelige huid
    geef me tips want ik zou het zoooo fijn vinden als ik mijn haren minder kan wassen zonder het gevoel te hebben dat ik soep kan trekken van mijn haar 😉 heb overigens al heel veel verschillende shampoo’s geprobeerd, ook al geprobeerd om er langer tussen te laten zitten maat het is gewoon geen optie 😔

Ik vind de karma komba en seanik shampoo bar van lush heel fijn.

• [verwijderd]

Mijn haar is heel fijn en hoofdhuid gevoelig. Ik zou dus een milde shampoo gebruiken. Mijn ervaring met zulke shampoo bars is heel slecht. Die drogen juist je hoofdhuid uit waardoor je haar nóg sneller vet wordt.
Zoek een milde shampoo, alles met sensitieve erin is goed 👍
Franse merken die je bij de apotheek kan kopen hebben meestal goede shampoos daarvoor. Bioderma, Vichy, la Roche posay, caudalie, klorane etc

• [verwijderd]

Droogshampoo is ook een aanrader trouwens!

• [verwijderd]

Ik heb de Lush shampoobar Seanik. Deze is voor vetter haar.
    Ik ben er niet tevreden over, maar hij is na het wassen extreem stroef en na een aantal weken merk ik dat het vuil en vet zich oo heeft gebouwd. Oftewel; hij reinigt niet voldoende.

[verwijderd] zowel mijn vader als ik hebben echt alle merken shampoo geprobeerd. We hadden er op een gegeven moment een van de bodyshop maar toen die weg ging was de shampoo ook foetsie helaas. Ook droogshampoo had voor mij niet het gewenste effect daar kreeg ik echt jeuk van 😱

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Big shampoo van lush. Ik heb ook heel veel, erg fijn en zeer vet haar. Met big is 1x per week wassen voldoende. Na de eerste keer gebruik, kon ik direct vier dagen zonder wassen. Laatste dag wel wat vettig, maar snel afgebouwd naar 1x per week wassen. Alleen ik vind de geur van shampoo zo lekker en was nu weer vaker. Ik gebruik trouwens ook andere shampoo bars, maar big heeft op deze vlakken het beste resultaat.

Ik ga deze verplaatsen naar lichaam en geest. @Piep2016

En verder kan het goed zijn dat je een droge hoofdhuid hebt. Door je haar te wassen met shampoo waar sls in zit haal je al het vet weg van je hoofdhuid en ga je extra vet produceren. Je kan beter je haar wassen met een milde shampoo zonder sulfaten. Die zitten ook in lush, dus dat zou ik echt afraden. Als je echt goede shampoobars wilt zou ik Chagrin Valley proberen, die kun je kopen bij www.louland.nl

Je kunt ook voor helemaal natuurlijk gaan en je haar bijvoorbeeld wassen met zeep noten (die je ook voor de wasmachine kunt gebruiken). Je moet dan 3 nootjes een half uur koken en met dat water je haar wassen. Er zijn nog veel meer dingen die goed zijn voor je haar, als ik jou was zou ik me aanmelden bij de facebookgroep no poo en low poo Nederland.

Ik moest eerst ook echt elke dag mijn haar wassen en ik had ook veel jeuk en roos. Het is me gelukt om steeds minder mijn haar te hoeven Waddenzee het hoeft nu nog maar 1 of 2 keer per week, maar dan moet ik wel de juiste producten gebruiken.

Sevenof9 dank je wel, ik had hem geplaatst en zag toen inderdaad lichaam en geest staan en dacht 🙈

Ik heb nu shampoo van Faith in Nature, komt bij Holland and barret vandaan. Heb er ook de cremespoeling van. Werkt bij mij heel goed. En droogshampoo is ook een uitkomst.

Ik was met Aleppo-zeep en dan appelazijn als conditioner, met uitspoelen voelt het wel heel anders dan andere shampoo, maar het droogt echt heel zacht op.
      Ik schuim met de Aleppo-zeep even in m’n handen, dan goed over de hoofdhuid om te wassen, grondig uitspoelen. Dan met een spuitflesje een mengsel van appelazijn en water in m’n haar, verdeling is denk ik 1 deel azijn en 9 delen water. Goed verdelen, even in laten werken en weer grondig uitspoelen.