Liekje81 mijn oma zit in dat verpleeghuis, die vond het een avontuur. Ze zit nu lekker droog bij familie en ze hoopt snel weer terug te kunnen. ze zei "dan maak je nog eens wat mee"
Verder een oom en tante in centrum valkenburg, die mogen nog niet terug naar huis.
En de rest van de familie mag weer naar huis, behalve 1 oom en tante in roermond, daar komt het water vandaag.
morgen gaan wij richting zuid limburg ook, zaterdag gaan we vrienden helpen omdat die nogal veel schade hebben en zondag gaan we mijn oom en tante helpen die dan hopelijk weer naar huis kunnen.
Verder was het belachelijk hoe laat het pas nieuws was. De ernst werd vrij snel duidelijk , maar media bleef achter. En ook van die suffe kampeerders "ohnee, we wachten wel af" echt wtf. je wordt gewaarschuwd voor overstromingen aan de maas. de maas.. dat is geen liefelijk kabbelend beekje, daar hebben we in het verleden al vaker waterschade door gekent. Nooit zo groot als nu, maar bij een beetje minder groot, liepen in de jaren 90 huizen ook al onder. en dan wacht je fijn even af in je tentje en ga je nu lopen piepen dat je tentje onder water staat. Tsja.. ik had mijn spullen gepakt na de eerste waarschuwingen.
en ja, als dit in Amsterdam was, hadden we voor de regenbuien al breaking news gehad. Maar goed, voor de media is alles buiten de randstand geen nieuws.