Wij vervangen vaak vlees in "natte" gerechten door extra groente. Curry maken we bijvoorbeeld met pompoen ipv kip. Pastasaus gewoon vlees weglaten. Bij de verspakketten van de AH staan over het algemeen ook een vegetarische versie, ook heel makkelijk en vaak zonder vleesvervangers. En wat hier thuis echt een groot succes is, bonenschotel. Gooi gewoon allemaal bonen bij elkaar (brine bonen, kidneybonen, mais, doperwten, chili-bonen, bedenk maar) en maak warm. Man, maxi en ik eten het dan met taco schelpen of tortilla's en salsasaus, creme fraiche, kaas, sla enz. De kleintjes eten dan alleen de bonen met bijvoorbeeld tortilla chips. Super snel klaar, vegetarisch en iets waar iedereen hier blij van wordt. Voor ons doen erg zout, maar daar kun je rekening mee houden door bijvoorbeeld geen chips, maar alleen tortilla's te doen. De groente tortilla's zijn hier trouwens ook populair. Ik maak me echt geen illusies over hoe gezond ze zijn, maar ik heb hele slechte eters en soms is gewoon gezellig eten zonder gezeur heel fijn.
Zeker als je andere dagen wel vlees eet heb je ook echt geen vleesvervangers nodig. Sommige vind ik wel echt lekker trouwens, ik vind kaasschnitzels erg lekker en de kinderen zijn verzot op de nuggets, zowel van de Lidl als de Appie. Dat is ook een manier om agv een keer makkelijk vegetarisch te maken.