Rosemary mijn man heeft exact hetzelfde. Hij is doodsbang om te vallen, gaat daardoor zo langzaam (remt zichzelf continue af dmv een pizzapunt), waardoor hij ook enorme verzuring krijgt. Dit is gewoon heel zwaar skiën. Ik heb zelf nooit enige spierpijn tijdens/ na het skiën. Ik denk dat dit komt doordat hij zichzelf tegen probeert te houden en heel krampachtig op de skies staat.
Technisch kan hij het best na vele lessen, maar hij durft geen tempo te maken. Dan blijf je dus hangen in de pizzapunten en jezelf afremmen. Ik heb dit jaar weer aangegeven dat hij echt moet ophouden om zichzelf te kwellen en er anders gewoon mee moet stoppen. Zijn ski’s staan na 10 jaar van dappere pogingen nu eindelijk op marktplaats. Had hij echt 5 jaar eerder moeten doen.
Hij vermaakt zich prima alleen op wintersport door te gaan fotograferen, wandelen, musea etc. Eetmomenten doen we altijd samen. Gaat hij bijv met de gondel de berg op en af om samen te lunchen. Wij zijn sowieso niet zo van het alles samen moeten doen en kunnen beiden prima alleen zijn.
Als het zo kwelling is en je beleeft er geen lol aan, zou ik ermee stoppen denk ik. Het hoort leuk te zijn.