Trees die verwijzing heb ik al en de afspraak staat ook al hoor. Die heb in vanuit het ziekenhuis meegekregen toen.
Het Franse systeem is niet zoals de Nederlandse nee, haha. Je kan specialisten gewoon zien wanneer je wil, verwijsbrieven zijn meer voor behandelaars en testen (fysio en een MRI bijv) dan om gespecialiseerde artsen te zien.
Uitslagen van testen worden vaak ook wel naar de huisarts gestuurd als die informatie bekend is. Maar je krijgt als patiรซnt sowieso ook alles in handen. Het gaat over jou en is van jou tenslotte.
Je kan MS zeker op een MRI zien maar niet โzomaarโ. Van wat ik begrijp is dat de MRI op een bepaalde sequentie moet staan (op een andere sequentie dan waar mijn MRI op stond), en hij moet van hoofd, nek en rug worden gemaakt. En met contrastvloeistof.
Grote laesies kunnen ze volgens wel eens zien op gewone MRI ( = sequentie T1, T2 of FLAIR) maar niet altijd, en ook kunnen er laesies in de nek en rug zitten en daar hebben ze รผberhaupt geen scan van gemaakt. De MRI die ik kreeg zou MS niet kunnen bevestigen of uitsluiten.
Maar dat is wat ik weet na een avondje rondkijken op Google. Ik ben geen neuroloog of zo ๐
ik ga mijzelf ook niet diagnostiseren of iets, ik neem mijn idee mee naar de neuroloog en dan mag zij me vertellen of het iets is wat we kunnen onderzoeken of juist helemaal niet.
Maar mijn gevoel is wel dat het in die hoek zit want de klachten zijn wel heel erg typisch. Vind ik zelf ๐ค
โฆ en heel eerlijk, het is ook de minst enge optie. Want als je in spier- en/of zenuwziektes gaat kijken dan word je echt depressief dus ik blijf daar ook wel echt van weg.
Hoop is nog steeds: hernia en de rest is stress ๐